21 Haziran 2020 Pazar

En Sevdiğim Kitap, Yorumu: Kürk Mantolu Madonna

   
Şu sıralar final ödevleriyle o kadar meşgulüm ki buraya özel yazı yazmaya fırsatım bir türlü olmuyor maalesef. Yaz boyu kitap etkinliğine katılmak istiyorum ama haftaya kadar bu konu hakkında da yazamayacağım gibi duruyor. Şimdilik ödevlerimi paylaşmaya devam edeceğim. Bu seferki otobiyografi ödevimden bir kesit. Test Dışı Teknikler dersi için hocamız otobiyografimizi yazmamızı bunu yazarken de belli başlı içeriklerden bahsetmemizi istedi. En sevdiğimiz kitap da bunlardan biri. Sizle de paylaşmak istedim. Bundan sonra da muhtemelen şarkı ve film yazıları gelecek. Belki küçük bir deneme (deneme oluyor galiba) yazısı da atabilirim. Keyifle okursunuz umarım. 


Bu kitabı okuyana kadar en sevdiğim kitap Cengiz Aytmatov’un Gün Olur Asra Bedel adlı kitabıydı. Yaklaşık 6 yıl en sevdiğim kitap olan Gün Olur Asra Bedel’i tahtından eden bu kitap beni tam anlamıyla kalbimden vurdu. Bu yıl içinde okuduğum ‘’Kürk Mantolu Madonna’’ gerek yazım dilinin etkileyiciliğiyle gerek hikayenin sürükleyiciliğiyle bana ‘’bu kitabı bu yaşıma kadar ben nasıl okumam!!’’ dedirtti.  Belki hikaye biraz tanıdık ve öngörülebilir olsa da yazarın üslubu bunu çok iyi bir şekilde örtmüştü. Çok fazla cümlenin altını çizdim. Kitabı bu denli sevmemin nedeni de yine bu cümlelerden biri: ‘’Arada fark vardı: Hayatın bundan ibaret olduğunu zannettiren bilgisizliğimin yerini şimdi, dünyada başka türlü de yaşanabileceğini bir kere öğrenmiş olmanın azabı tutuyordu.’’ Ben önemli bir şeyi kaybetmenin değil o şeysiz de yaşanabileceğinin farkına varıldığı anın daha ızdırap verici olduğunu düşünüyorum. Böyle bir cümleyi okumayı beklemiyordum, bu cümle kendimi kitaba yakın hissetmemi sağladı. Ve bütün diğer unsurların yanına eklenince kitap ‘’en sevdiğim’’ sıfatını aldı. 

   Kitap oldukça popüler olduğu için konusundan uzun uzadıya bahsetmeyeceğim, sadece kürk manto giymiş bir kadın portresine aşık olan adamı ve onun iç dünyasını okuyoruz demekle yetineceğim. Kesinlikle okunması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum, şimdiye kadar okumadıysanız eliniz titremeden sepete ekleyebilirsiniz!*

  Art arda alıntı vermesini sevmiyorum (genelde paragraf aralarına yazarım alıntıları) ama bu kitaptan birkaç alıntı bırakmadan da yazıyı sonlandırmak istemiyorum, buyurunuz: 

Dibinde bir ejderhanın yaşadığı bilinen bir kuyuya inecek bir kahraman bulmak, muhakkak ki, dibinde ne olduğu hiç bilinmeyen bir kuyuya inmek cesaretini gösterecek bir insan bulmaktan kolaydır.*

Bu yaşıma kadar mevcudiyetinden bile haberim olmayan bir insanın vücudu birdenbire benim için nasıl bir ihtiyaç olabilirdi? Fakat bu hep böyle değil midir? Birçok şeylere ihtiyacımızı ancak onları görüp tanıdıktan sonra keşfetmez miyiz?*

...Karşındakinin her kanaatini doğru bulup benimsemek için vesile aramak da bir nevi ruh yakınlığı alameti değil miydi?*
 

*sonradan eklenmiştir.

22 yorum:

  1. Sırf popüler diye bende bir önyargısı olan kitap Kürk Mantolu Madonna. Okuyunca bu zamana kadar nasıl okumadım diye pişman olucam ben de kesin:( Paylaştığın alıntıları okuyunca bir okuma isteği geldi, belki de önyargımı yıkmamın zamanı gelmiştir :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de popüler kitapları okumayı çok sevmiyorum açıkçası, bunu da bi kırtasiyeden sırf kartla ödeme yapacağım diye almıştım, aldığım 3 liralık alışverişten dolayı adama ayıp olmasın diye.

      Çok güzel bir kitaptı ya... bence de zamanı gelmiştir, okuyunca görüşlerini yaz ya da en azından bana söyle, merak ederim!!

      Sil
  2. Kürk Mantolu Madonna benim de kesinlikle en sevdiğim kitaplardan biri. Okurken Raif Efendiyi kendime çok yakın hissetmiştim. Sabahattin Ali'nin dilini de çok sevdim bütün kitaplarını okumak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben özellikle yazarın dilini çok beğendim ya.. Geçenlerde ''İçimizdeki Şeytan''ı aldımmmm yaz boyu kitap etkinliği için okuyacağım kitaplardan biri o çok heyecanlıyımm

      Sil
    2. Ne tesadüf aynı kitabı bende geçen gün sipariş ettim. Gelmesini bekliyorum. :)

      Sil
    3. Ne güzel denk gelmiş :D

      Sil
  3. ödevlerinde kolaylıklar sanaa :) maria puder tabii yaaa. kitabın iki bölümü ne kadar birbirinden farklı de mi ama ve puder de ne müthiş karakter :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederimm, son ödevimi şuan yazmaktayım inşallah bitiricem bu eceye kadar. Kurtulmama az kaldı :D Evet, oldukça etkileyici bir karakter sonun öyle o biraz üzdü :(

      Sil
  4. ayrıcaa, bizim ülkede en sevilen ve okunan roman buu. yabancılardan da zweig :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa bak bunu bilmiyordum, hakkı var şimdi kitabın. Zweig de severiz hahaha

      Sil
  5. en sevdiğim kitapların başında gelir :)

    YanıtlaSil
  6. Okunası bir kitaptır tavsiyeniz için teşekkür ederiz o zaman...

    YanıtlaSil
  7. Gerçekten güzel bir kitaptı, okunan sayfaları hatırlattın:)

    YanıtlaSil
  8. Benim de sevdiğim kitaplardan biri. Sayende yeniden hatırlamış oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanirim sevmeyeni olmayan bir kitap, iyi olmus o zama^^

      Sil

içinden geçirdiklerini dışa vurmaya ne dersin?