8 Mart 2021 Pazartesi

Dizi Yorumu: The Uncanny Counter (BCP Şubat)



    Bu ay BCP için çok severek izlediğim bir diziyi tanıtmaya geldim. Maalesef bu ay da başka okumalarım olduğu için temaya uygun bir kitap okuyamadım. Ama bin yıldır bitiremediğim kitap (Sefiller 2. cilt, 1. cilt kadar hızlı okuyamadım maalesef.  Kitap bitmeyince de hiçbir şey yapasım gelmedi çok tıkanık hissettim, o yüzden uzun zamandır bloga yazı yazamıyordum) bittiğine göre bu konuda biraz daha serbest olabileceğim.   


    Bu ayki temamız ''Uzak Doğu''ydu. Ben bir Kore dizisi izlemeyi tercih ettim. Tanıtacağım dizi başlıktan da gördüğünüz gibi The Uncanny Counter. Counterlar kötü ruhlarla savaşan ''Yung'' ve ''Dünya'' arasındaki dengeyi koruyan savaşçılar. Haliyle süper güçleri var, diğer insanlara göre daha güçlü kuvvetliler, hızlılar vb. Nasıl seçildikleri konusunda güzel bir nüans var o yüzden burada söylemek istemiyorum. Grup halinde takılıyorlar, bazı özel yetenekleri de var, bu yetenekler genellikle Counter'ın kişiliğiyle bağlantılı. 

    Bir webtoon'dan uyarlanmış Netflix dizisi. Netflix'in çektiği Kore dizilerini genellikle beğeniyorum bunda da güzel iş çıkartılmış bence. ''Çok kötü olmuş'' dediğim sahne yoktu. Bazı doğaüstü itemler dışında görüntünün rahatsız ettiği kısımlar da olmadı.

    Dizi Counterlarla ilgili kafamızda çok soru işareti bırakmıyor lakin diğer karakterlerden biraz daha ön plana çıkan So Moonla ilgili bazı boşluklar var bence (ya da ben fark etmedim bilemiyorum) ama yine de karakterler güzel işlenmişti.

    Özellikle 4 karakterimiz öne çıkıyor. Tabii başka Counterlar da görüyoruz dizide ama ana karakterler bunlar. O zaman ufaktan karakterlere geçeyim. 


So Moon


    Hikaye genellikle So Moon etrafında şekilleniyor. Dediğim gibi Counterlığıyla ilgili kafamda bazı boşluklar olsa da iyi işlenmiş bir karakter. Dizi boyunca karakterlerin olgunlaşmasını ve gelişmesini görmek izlemeyi en sevdiğim şeydir bu anlamda beni oldukça tatmin etti. Sevimli, hayat dolu, eğlenceli ama yaralarla dolu bir geçmişi olan So Moon bazen çok güçlü bazen de çok kırılgandı. Karakteri yaşına ve yaşadıklarına uygun bir şekilde giydirmişler (kişilik anlamında) bu yüzden çok sevdim. Sanırım burada övgüyü webtoonun yazarı hak ediyor. Webtoon'u okumadım ama ilerde belki okurum, eminim izlemesi kadar okuması de eğlenceli olur. 
    Bir de oyuncuyla ilgili bir paragraf açayım. Jo Byeon Gyu'nun izlediğim bir kaç dizisi vardı. Bunlardan en sevdiğim ''Hot Stove League''dir. Orda da çok tatlı bir karakteri canlandırıyordu ama buradaki gibi liseli bir öğrenci değildi. Şunu demek istiyorum. Liseli bir öğrenciyi de çok güzel bir şekilde oynadı bence. Yüzü zaten bunun için yeterli gençlikte. oyunculuğu, mimikleri falan da çok iyiydi. Duyguyu geçirdi yani o yüzden takipte kalacağım bu oyuncuyu da eminim ilerde güzel dizilerde görmeye devam edeceğiz.
    
Ga Mo Tak


    Ga Mo Tak da diziyi renklendiren, yaptıklarıyla güldüren ve güven veren bir karakter. Hafızasını kaybetmiş bu arada o yüzden Counter olduğu zamandan öncesini hatırlamıyor. Onunla ilgili olayları da zamanla öğreniyoruz. Hikayesi çok güzel değil ama güzel bir şekilde işlenmişti. Ortaya çıkanlar ''tamam dizi de bu da olmaz yani'' dedirtmedi. Dizilerde beni çok rahatsız eden bir durum var. Koreliler bunu yapmayı çok seviyor. Çok fazla tesadüf, rastlantı ve ''kader'' bağları ortaya çıkıyor. Burada da Ga Mo Tak ve bir karakterimiz arasında vardı ama en azından mantıklı bir şekilde işlendiği için rahatsız etmedi.  Bir de Ga Mo Tak adına çok üzüldüğüm bir bölüm var. Saçma olmamıştı ama ''bu da olmasaydı ne olacaktı be senarist'' dedirtti. 

Do Ha Na


    Dizide geçmişi güzel karakter yok maalesef. Kimseye söylemekten kaçındığı hatta kendisine bile hatırlatmayı sevmediği bir geçmişi var. Buna rağmen ya da bunun sayesinde güçlü bir duruşu gizemli bir havası var. So Moonla da izlemesi çok keyifli bir ilişkisi var. Kim Se Jong güzel bir performans çıkarmış. School 2017 de de kötü bir oyunculuğu yoktu ama ısınamamıştım. Belki diziyi sevmediğimdendir ama burada kanım da kaynadı.

Chu Mae Ok


    Dizimizin anneciği Chu Mae Ok. İlk bölümden beri en çok endişelendiğim karakterdi kendisi. Eğer izlemeye başlarsanız nedenini anlarsınız (olur da anlamazsanız gelin yorumlarda konuşalım). Dizide en sevmediğim konulardan biri saçlarıydı, keşke biraz daha doğal bir şekilde beyazlatsalarmış bazen gözümü rahatsız etti. Oğluyla ilgili güzel ve biraz da kalp kırıcı bir konu vardı. Onun dışında yine seveceğiniz, ısınacağınız bir karakter. 


     Burada bahsetmediğim ama diziye renk veren çok karakter var. So Moon'un arkadaşları, büyükanne ve büyükbabası, Counterların ortakları vs. Normalde de karakterleri anlatırken bilgi veririm ama bu dizide bence karakterlerle ilgili bütün bilgiler diziyi güzelleştiren ve izledikçe öğrenilmesi zevkli olacak parçalar bu yüzden daha çok bende bıraktıkları izlenimleri yazmak istedim. Kötü karakterler de gerçekten çok kötüydü ama şu an ismini hatırlayamadığım genç kötü karakter kalp ben <3 

     Bir de olması gerekenden çok geç bir süre sonra yazıyı yayınlayabildim bazı aksaklıklar çıktığı için. Umarım beğenmişsinizdir. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.

33 yorum:

  1. Ben de hangi diziyi izlesem diye bakınıyordum. Eğlenceliye benziyor. Kalemine sağlık 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzle kesinlikle çok eğlenceliydi. Tatlıyı da acıyı da güzel ayarlamışlar :D

      Sil
  2. webtoon ismi de aynı mı acaba ya onu da okumak isterim ilginç görünüyor diziyi de izlerim mutlaka kalemine sağlık :) bi de saçlar konusunda haklısın sahiden kötü görünüyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz baktım ama bulamadım maalesef. İngilizce olarak da aratmadım belki Türkçeye çevrilmediği için bulamamışımdır. Di mi yaa :(

      Sil
  3. Komedi dizilerini seviyorum aslında ama araya kesinlikle güzel duygular, arkadaşlıklar, işte ekstra bir şeyler serpiştirilmesi gerekli.. Kalemine sağlık. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman bu dizide aradıklarını bulacaksın, çok güzel sahneler vardı. Komedi kadar dram da vardı, güzel ayarlanmıştı bence o yüzden sıkmadı. Teşekkür ederim :)

      Sil
  4. oooo süper güçler özel yetenekler webtoon, güzeel, izleriim tişkirleer :)

    YanıtlaSil
  5. Son iki bölümünü izleyemedim hala ama bende çok sevmiştim hepsi birbirinden güzel karakterler :) Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son bölümü de izlemesi çok keyifliydi, sonu güzel biten nadir dizilerden sanırım :D

      Sil
  6. Geçen hafta bitirdiğim bir diziydi ^^ O ismini hatırlayamadığın genç kötü karakter kalp ben de :)))

    YanıtlaSil
  7. Konusu güzelmiş. Dondurma yedikleri gif favorim oldu :p Yazı için teşekkürler ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaha birlikte çok tatlılardı çoğu zaman :D

      Sil
  8. Renkli ve eğlenceli bir dizi gibi, yakın zamanda olmasa bile izleyeceğim inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kesinlikle öyle bir dizi :D Keyifli seyirler o zamann :D

      Sil
  9. Ayyy adını görünce koştum geldim şeytan avcısı dizisine yeni başladım bende ama çok güzel beee bayıldım ben valla 😍😍

    YanıtlaSil
  10. Çok merak ediyorum bu diziyi ama ne zaman izlerim bilemiyorum. :D Oğlan hangi dizinin oyuncusu bilmeden Instagram'da takibe almıştım ilginçtir. :D Emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahaha oğlan da tatlı bir oğlan hani :D

      Sil
  11. Listeye eklendi merak ettim elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  12. İzlemedim ama muhtemelen genç kötü karakteri ben de sevcem :DD İlk üçlüyü çok sevdim. Emeğine sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi dizilerde de bi çekicilikleri oluyor bu kötü karakterlerin ve bunda epeycene vardı :D

      Sil
  13. Popülerliğini çok bilmiyorum ama ben de sık rastlamadım internette, keyifli seyirler o zaman diyorum :D

    YanıtlaSil
  14. Keyifle izledim. Nunanın yerinde erişteye çubuk atmak vardı şimdi :)

    YanıtlaSil
  15. Diğer oyuncuları pek tanımıyorum ama Sejong'u seviyorum ben :) School 2017'de de sevmiştim. Burada kendini daha da geliştirmiş o zaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kişi olarak seviyorum Sejong'u ama oradaki karakteri sevememiştim. Evet oyuncu olarak da geliştirmiş kendini.

      Sil
  16. Bu ara eğlenceli Kore dizileri izleyip duruyorum. Listeme ekledim, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam da o kıvamda bir dizi, keyifli izlemelerr

      Sil

içinden geçirdiklerini dışa vurmaya ne dersin?