17 Nisan 2021 Cumartesi

Kitap Alışverişim ve 2 Güzel Haber

 


   Merhabalar, birkaç aydır kitap alış verişi yapmıyordum. Hatta bu yıl elime geçen çoğu kitap ya bir çekilişten çıkma, ya arkadaşımdan alma ((Ders kitaplarım dışında, ders kitaplarına deli para döktüm..). Sanırım en son geçen dönemin başında kız kardeşimle birlikte bir alış veriş yapmıştık ama o zaman da çok kitap almamıştım kendime diye hatırlıyorum. Geçtiğimiz perşembe bir ders kitabı almam gerekti onun yanında da birkaç kitap söyledim, bugün sizlere yeni kitaplarımın gelmesinden dolayı duyduğum heyecanı paylaşmaya geldim.



   Alış verişi yapmama sebebiyet veren kitabımız Yalom'un "Grup Psikoterapisinin Teori ve Pratiği" adlı eseridir. Daha önce bahsetmiştim ama yeni takipçilerim bilmeyebilir, ben Psikolojik Danışmanlık öğrencisiyim. Bu dönem Grupla Psikolojik Danışma diye çok önemli bir dersimiz var. Bu kitabı o ders için aldım. Hoca istediği için almış gibi oldum ama aslında Yalom'un otobiyografi kitabı ''Bir Psikiyatristin Anıları"nı okuduğumdan beri almak istiyordum. Gerçi o kitaptan sonra Yalom'un bütün kitaplarını almak istiyorum ya neyse, her şey sırayla..

    
    Kırmızı Pazartesi uzun zamandır listemde olan bir kitaptı. Çok uzun zamandır da sepetimdeydi. Artık elimde olmasının vakti gelmişti bence. Ama gelince çok şaşırdım çünkü 100 sayfalık ip incecik bir kitap çıktı. Nedense aklımda kalın bir kitap şeklinde kalmış. Acaba kısaltılmış versiyonunu mu aldım diye endişelendim. Şöyle bi başka sitelere bakınca da kitabın gerçekten 100 sayfa olduğunu gördüm. Olsun, okumak için heyecanlıyım.


    Lisedeyken klasik eserleri okumayı çok sevmezdim, daha fantastik, distopik kitaplara karşı bir ilgim vardı ama üniversiteye geçtiğimden beri neredeyse sadece klasik, felsefik, psikolojik vb. kitaplar okuyorum. Romanlar da yine kültleşmiş romanlar ya da önemli yazarların romanları şeklinde. Bu durumdan memnunum aslında çünkü bunları okumak bana zevk ve şevk veriyor. Dostoyevski de okumaya başladım. Budala'yla başlamıştım sanırım, çok olmasa da beğendiğim bir kitap olmuştu. (Arkadaşım Budala'ya bayılıyor o yüzden bir şeyleri eksik okumuş gibi hissediyorum, tekrar okunacaklar listeme aldım bu yüzden) En son Arrakis'in etkinliğinden kazandığım "Beyaz Geceler"i okudum. O bitince de kültleşmiş bir Dostoyevski romanı olan "Suç ve Ceza"yı okumanın da vakti geldi diye düşündüm. 


    
    Bu kitap da aslında ileride yapacağım mesleği daha iyi yapmak adında okumak istediğim bir kitap. Üniversitenin 2. yılı çok sevdiğim bir hocam önermişti. Okumak bu güne nasipmiş. 



    Bu kitabı Tiyatroyla ilgilenen kardeşim istedi. Açıkçası kitap okuma alışkanlığı olmayan biri. Son aldığım kitapların üzerinden kaç zaman geçti hala okumadı. Ama kitap alırken ona haber vermezsem kızacağı için istediği bir kitap olup olmadığını sordum. Aldı dizlerinin üzerine bilgisayarı "tiyatro" diye arttı ve muhtemelen görüntüsünden ötürü alttı sepete. Kitabın tiyatroyla alakası yok bu arada.. Sanırım çocuklara biyoloji öğretmeyi zevkli hale getirmek için yazılan bir kitap. İçinde çok tatlı çizimler var insan vücudunu anlatan. Aldık madem okuruz, eğlenceliye benziyor.


    Yine kardeşim istediği için aldığım bir kitap. Muhtemelen ben okumam. Muhtemelen o da okumayacak...

Kitaplarım bu kadardı. Şimdi gelelim güzel haberlere. İlki bazı sıkıntılardan ötürü almakta epey geciktiğim "ehliyetim"in bugün kapıma gelmesi -yeeeeeeey-. En son şu yazımda direksiyon kursumdan ve araba kullanmaktan bahsetmiştim, araya bu kadar süre girdiğine bakmayın tek seferde aldım ehliyeti. 

   İkinci güzel haber de Yumak'ın evine geri dönmesi -tekrar yeeeeeeey-. Daha dün geldi. Bugün 1 ay olacaktı. Gerçekten bulmak ve geri almak için çok uğraştık. En sonunda bi şekilde -burada çok fazla aksiyon var- satıldığı şahısları bulup geri satın aldık. Yumağın çalınması beni gerçekten çok etkilemişti modum tekrar yerine geldi. Bulunması için dua eden ve güzel temennilerde bulunan herkese çok teşekkür ederim.

    Böyle güzel iki haberden sonra sizlerin de hayatta güzel haberler almanızı diliyor ve yazıma son veriyorum kendinize dikkat edin, hayırlı Ramazanlar.






14 yorum:

  1. Keyifli okumalar (: Klasik kitaplar bir başka oluyor okumaya başladığınızda diğer kitapların tadı kalmıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet lisede okuduğum kitaplar şimdi gözüme çok basitlermiş gibi geliyor, artık o tarz okumak istemiyorum :D

      Sil
  2. Üniversitedeyken bir hocamız Yalomdan kitaplar okumamızı istemişti ve ben de bu ödev kapsamında Nietszche Ağladığında'yı okumuştum ancak roman olduğu için kabul olmamıştı :D Kendisiyle ilgili böyle nahoş bir anım var ama diğer kitaplarını hala merak ederim.
    Ehliyetin de hayırlı olsuuun, güzel günlerde, kazasız belasız sürüşlerin olsun inşallah :))
    Hayırlı ramazanlar^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahahhaha kötü denk gelmiş keşke hocanız belirtseymiş çünkü Yalom'un roman tarzında kitapları da epey var diye hatırlıyorum :D Nietsche Ağladığında da alacağım bir sonraki Yalom kitabı muhtemelen :D

      Teşekkür ederim^^

      Sil
  3. Kırmızı Pazartesi’yi ben de kalın bi kitap gibi düşünüyordum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi nedense öyle bi algı var benim kafamda da :D

      Sil
  4. Kırmızı Pazartesi yıllardır duruyor, biri vermişti. Hala okuyamadım. :) Suç ve Ceza çok güzeldi geçen sene okudum. Umarım sen de beğenirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sınav -daha doğrusu ödev- dönemim biter bitmez Suç ve Ceza'ya başlayacağım. Ben beğeneceğimi düşünüyorum bakalım nasıl olacak.

      Sil
  5. Yaa çok sevindim ^^ Kitap alışverişi yazılarını okumayı seviyorum ama bu yazının en sevdiğim kısmı sonu oldu. Başlıktaki iki güzel haberden birinin Yumak'a ait olmasını başından beri bekliyordum zaten :) Ehliyetin hayırlısı olsun ve şimdiden iyi okumalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahahaha gerçekten müthiş bir haber değil mi :D
      Teşekkür ederimm^^

      Sil
  6. Hayırlı uğurlu olsun inşallah canım benim Ehliyetin kazasız belasız kullanman dileğiyle inşallah...daha nice güzel haberler alırsın inşallah canım benim sevgiler keyifle okuman dileğiyle güzel kitablarını hayırlı Ramazanlar🤗💐😊sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim, hepimiz güzel haberler alalım inşallah

      Sil
  7. ehliyet alcaktın tabi zateeen :)

    YanıtlaSil

içinden geçirdiklerini dışa vurmaya ne dersin?