9 Ocak 2021 Cumartesi

Direksiyon Dersleri

 


  Geçtiğimiz hafta oldukça yoğundum. Sabahları derslere girdim sonra ödev yapmaya çalıştım, dizi izlemeye çalıştım, kitap okumaya çalıştım ve araba kullanmaya çalıştım...

   Çarşamba, perşembe ve cuma günleri 1 buçuk saatlik direksiyon dersi aldım. Bu yazının konusu da bu ki biraz hayal kırıklığı içeriyor.. İlk olarak direksiyon kursu öncesi araba kullanma çalışmalarımdan bahsedeyim.

  Bir- iki ay öncesinde erkek kardeşim bana biraz göstermeye başlamıştı. Araba nasıl kaldırılır, debriyaja ne zaman basılır, ''abla şu frene yumuşak bas!'' tarzında pek çok bilgi ve öneriyi kendisinden edindim. Bu yüzden sanırım ilk ders benim için oldukça rahat hoca için de oldukça beklenmedik geçmişti. İlk derste biraz araba kaldırma çalışması yaptık sonra direksiyon kullanımımı görmek için parkurlarda dolandık onu da beğenince dönüş falan yaptırdı. İlk ders olduğu için ne yapmam gerektiğini tabii bir bir söylüyordu ki bu da benim arabayı rahat kullanmama ön ayak oldu.

  2. gün ilk güne nispetle biraz daha stresli geçti benim için çünkü park etme kısmına geçtik. Yine ne yapmam gerektiğini harfi harfine söylediğinden oldukça rahattım..

  3. gün çok stresliydi. Bir yere kadar gerçekten arabayı kendim kullanıyor gibi hissettim. Parkurlara gelene kadar epey bir yolu, benim için kalabalık olan trafikte, oldukça rahat kat ettim. Ama ilk parkura, park kısmına gelince bende hatlar koptu. Hoca artık bana bıraktığı ve ne yapmam gerektiğini söylemediği için her şeyi birbirine karıştırdım. Bir süre sonra kendi kendime hatırlatmak için ne yaptığımı sesli söylemeye başladım bu sefer de hoca ''ezberleme'' dedi. Ben iyice gerildim. Sonra sağla solu da birbirine karıştırmaya başladım, gazda sıkıntı yaşadım, debriyaja basmayı unuttum, frene sert girdim ve birçok şey daha..

  Önümüzdeki çarşamba, perşembe, cuma tekrar derslerim var. Gittikçe ilerleyecekken gerilemiş gibi hissediyorum ama.. yaparım ya kardeşim bile kullanabiliyor sonuçta değil mi :) 




21 yorum:

  1. Yaparsın tabii. Direksiyon hocam ilk beş dersten sonra belli olur demişti araba sürüp süremeyeceğin. Anlattığın gibiyse kat ettiğin yol, ilk kez araba kullanan biri için gayet iyi. Merak etme, herkes böyle hissediyor bence. Şu an öğrenme aşamasındasın, hatalarını bol bol şimdi yap ki yapa yapa öğren. Çok biliyormuşum gibi konuşuyorum ama benim deneyimlerim bu şekilde :) Yoksa nice ehliyetli insan fren yerine gaza basıyor, haberlerde görüyoruz. Ve ufak bir tavsiye sınav için çalışma, trafikte tek kaldığında sürebilmek için, kendin için çalış <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son dediğinde çok haklısın. Ben de ehliyeti kimseye muhtaç kalmamak için istiyorum. Söylediklerin için çok teşekkür ederim <3

      Sil
  2. Sanırım ilk olarak komutsuz kullanınca olmuş ne oldu ise.
    Bencede gayet normal bu. Zamanla adepte olursunuz.
    Ama ehliyeti alıp kullanmayı bırakmayın. Kullanın. Sonra unutuluyor. Var öyle çok tanıdığım.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sanırım o yüzden. Biri yanımda şunu yap bunu yap derken daha kolaydı :D

      Arabamız var, kardeşim askere gidince bana kalacak diyordum ama şu aralar satılması gündemde :(

      Sil
  3. Annem geçtiğimiz ay ehliyet aldı. Kendisi ilkokul mezunu, 55 yaşında ve hayatında hiç araba kullanmamıs bir isim. Bir hevesle gitti ve ehliyet kursuna yazıldı. Biz 3 evladıolarak onu destekledik ve sonunda başardı. Korktuğumuz kısmı yazılı sınavdı çünkü dikkati ses nedeniyle çabuk dağılan biri ama başardı ve gözlerindeki mutluluk gerçekten çok güzeldi.

    Zor olduğunun farkındayım artık ehliyet sınavlarının ama başarabilirsiniz. Umarım ehliyeti aldığınız günü de bizimle kısa zaman içinde paylaşırsınız. Şimdiden başarılar. Stresten uzak durun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ne iyi yapmış çok mutlu oldum adına.

      Umarım yaa, inşallah güzel haberler vereceğim.

      Sil
  4. Kesinlikle yaparsın. Ben de hala ehliyet almadım fakat köyde traktör kullanıyordum. Az daha cenaze yıkanan yere çarpıyordum. Fren yerine gaza bastığım için. Evet kötü bir örnek oldu fakat onu atlattıktan sonra heyecan yapmamam gerektiğini ne kadar sakin olursam o kadar iyi sürebileceğimi anladım. Ne demişler "never give up!"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaha çok heyecan yapmamak gerekiyor sanırım. Teşekkür ederim söylediklerin içinn.

      Sil
  5. Ehliyet dediğiniz nedir, herkes alıyor. Sizde alabilirsiniz, çalışmayı elden bırakmayın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahah ben de o kafadayım. ''Kardeşim bile aldıysa ben niye alamayayım'' diyorum :D

      Sil
  6. Bende ehliyet alacağım insallah ve hiç temelim yok kardeşim tam direksiyon sınavına gireceği gün korona oldum ve karantinadan dolayı giremedi daha sonra girdiğinde de çok şiddetli yağmur yağdığı için kaldı sınavda bence çok zor ve meşakatli bir şey ama istersen alırsın sonuçta istendiğinde olmayacak bir şey yok

    YanıtlaSil
  7. Bence çok atla deve bir durum değil araba kullanmak. Kolay öğreneceğinizi düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
  8. tabiki yapıcan ayolcum. kitap film etkinliğine de katılmışsın oleeey :)

    YanıtlaSil
  9. Merhaba, e-posta attım, bakabilir misiniz? :)

    YanıtlaSil
  10. yaparsın yaparsın hiç korkma çok kısa sürede insan yolların fatihi oluveriyor sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugün çok güzel geçti, becerdim galiba :D

      Sil

içinden geçirdiklerini dışa vurmaya ne dersin?