7 Ağustos 2018 Salı

DÜNYANIN EN ZOR İŞİ TERCİH YAPMAKMIŞ



Geçenlerde tercih listesi hazırlamak için 3 saat PC başında durdum. Hazırlayabildim mi? HAYIR.

Kararsız bir insan kesinlikle değilim, hatta aldığım kararları hızlı ve net bir şekilde almayı severim ama bu üniversite işi gözümde o kadar büyümüş olacak ki yazacağım üniversite hakkında en küçük eleştiri ''acaba yazmasam mı?'' şekline bürünüyor.

O 3 saat içinde ne yaptınız derseniz, 3 tane üniversite yazdım. Bunlar da gelmeyeceğinden emin olduğum hukuklar. 

 1- 19 Mayıs Üni. (Samsun)
2- Necmettin Erbakan Üni. (Konya)
3 Atatürk Üni. (Erzurum)

Altına psikoloji yazacağım, bunun için okulları araştırmaya başladığımda sonucun hüsran olacağını bilmiyordum açıkçası. Aklımda 3-5 tane sıralamama yakın üniversite yazmak vardı ama okulları araştırmaya başlayınca bunu hocalara bırakma kararı aldım. Zaten hocalarla yapacaktım nihai tercih listesini ama müdür yardımcılarından biri kendine bir tercih listesi hazırla biz burada düzeltmeleri yapalım vs. deyince kalkıştım zaten bu işe. 
,

Neyse, sonuç olarak psikoloji için herhangi bir okula yazamadım :( Var mı öneriniz?

Sıra geldi PDR. Muhtemelen gelecek olan bölüm PDR olacağından gerçekten okulları ince eleyip sık dokudum desem ve bu yüzden de hiçbir yer yazamadım desem :D 

Aklımda sadece 2 okul var PDR için. Biri Giresun üni. diğeri Kastamonu üni. 

Neden diye sorarsanız eğer, en yakın arkadaşımın yakın arkadaşlarından biri orada okuyor (PDR) onunla biraz konuştum ve önerebileceğini söyledi, Giresun hakkında bazı şeyleri göze alabilirsem :D 
Kastamonu da yine bu arkadaşımın ablasının okuduğu (İktisat)  üni. ve baya övdü :D

Bunlar dışında yine aklımda hiçbir yer yok :D

Gördüğünüz gibi il sınırlamam yok. Bu yüzden sizden okul konusunda öneri bekliyorum. 60kdayım. Uzmanlar geçen senenin 40ksına denk geldiğini söylüyor. 

Şu zamanı bir atlatsak da kurtulsak yav. Bir de benim gibi tercih derdiyle uğraşanlara Allah sabır versin. Hepimize kolay gelsin.


31 yorum:

  1. Kesinlikle Kastamonu ve Giresun yazma özellikle Kastamonudan uzak dur çok sıkıcı ve kücücük şehir kendini asla geliştiremezsin. Karabükte okudum birçok hocamız Kastamonuya eğitim vermeye gidiyordu düşün ne kadar gelişmemiş bir okul yani. Kesinlikle önermem. Giresunda küçük ve uzak o kadar uzağa gitme derim. İktisat içinde Sakarya öneririm kardeşim okuyor çokta memnun 60K ile harcanma.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh ne yaacagimi bilmiyorum cidden :(((( onerdigin bi il veya olul var mi?

      Sil
  2. Bana ulaşabilirmisin 😊mailden kitap etkinliği icin 😊 sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Direkt o bölümlerde okuyan insanlara danışmak lazım. En yararlı bilgi onlardan alınır. Çünkü aynı üniversitenin farklı bölümlerindeki memnuniyet seviyesi farklı olabilir :// Psikoloji okuyan bir arkadaşıma mesaj attım az önce, geri dönüş yaptığında sana ileticem inşallah :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de buna ugrasiyorum ama cevremde cok fazla psikoloji veya pdr okuyan yok instagramda falan ariyorum ama bulamiyorum :((

      Ya cok tesekkür ederim 😍😍

      Sil
    2. Geri dönüş yaptı, sana ulaşabileceğim bir mail var mı? :))

      Sil
    3. kopuk.kirmizi@gmail.com dan bana ulasabilirsin, tesekkur ederimmm

      Sil
  4. İstediğin yer gelir umarım, tabi en başta hayırlısı olur umarım :))

    YanıtlaSil
  5. giresunda okuyan bir arkadaşımıza söyledim. gelir sana. kastamonu bilmiyorum ama pdr iyi bölüm. okuyan da mezun olan da var blogçulardan. yazabilirsin. psikoloji tamam anladım. yani sen şehir mi seçemiyorsun. hukuk, pdr, psikoloji. daha bir haftan var. okuldan danışmanda yardım alacan tabii. psikoloji için şehir olarak mesela izmir, bursa, adana, aydın, kayseri, mersin, konya, eskişehir, bir kontrol et bakalım. dur sen hangi şehirdeydin yaaa ona göre de bakayım. peki hukuk, psikoloji, pdr, içinden geçen başka bölüm yok mu. şehir olarak mı bakıyorsun öncelikle. aydın muğla antalya eskişehir, çanakkale, hepsi iyiler. bölümle şehiri bir arada düşünüp seçenekleri çoğaltsana biraz. gelcem yine. önce şehir mi yoksa bölüm mü bakıyorsun. bir daha incele seçenekleri. şehir ve bölüm biraz daha incele. sonra yine bakalım yaaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugun okula gittim hocam hukuk, psikoloji ve pdr yaz zaten bunlardan biri ozellikle pdr uça uça gelecek dedi zaten diger bolumleri dusunmuyorum hani acitya kalmamak icin kamu vs yazcaktim hiiic gerek yok dedi, bir liste cikardik eleye eleye hazirlayacagim listeyi, yine buraya yazarim

      Sil
  6. giresun pdr'de çok öğrenci var, güzel olduğunu iddia ediyorlar..
    belki başka küçük hukuklar da yazabilirsin.. ve kesinlikle danışacağın kişinin yanına listeni hazırla git.. tm benim hiiiiç bilmediğim bir alan, çok yardımcı olamayacağım ama eğer giresun ile ilgili bir sorun varsa sorabilirsin, ben de orada okuyorum.. küçük ama gelişmeye çalışan bir şehir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peki gelisebilecegim bir sehir mi? Pdr'de hazirlik yok o yuzden dil kursuna gitmek istiyorum mesela bu tarz yerler var mi, varsalar ne kadar iyiler? Bu tarz seyler önemli acikcasi benim icin Giresunda saglayabilecek miyim?

      Sil
    2. bence gelişebilirsin.. azimli bir insansan her yerde kendini geliştirirsin.. şehirde birkaç tane dil kursu var, üniversite dönem içinde de yabancı dil kursu açıyor ama nasıllar bilmiyorum, ben gitmedim..

      Sil
  7. adana afyon balıkesir. öğretmenlik oluyor mu? sen ea'sın değil mi? neler olabilir söyle de ben de ona göre şehir ve bölüm bakayım.

    YanıtlaSil
  8. hımm tm miydin. banka işletme ekonomi iç mimarlık iktisat lojistik sağlık uluslar arası ziraat beden eğitimi sınıf öğretmenliği kamu yönetimi sosyal bilimler. bunlardan olmuyor muuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağlık mf den oluyordu ben girerken ama 2013 te girdim ben, çok oldu, değişmişse bilemem..

      Sil
    2. Oluyor oluyor da ben istemiyorum 😅 özellikle iktisatmis, ekonomiymis hic ilgimi cekmiyor 😂

      Sil
  9. Malatya Oto Kiralama Olarak Sizi Takip Ediyorum Başarılarınızı Diliyorum İyi Bloglamalar

    YanıtlaSil
  10. Burayı yeni keşfettim ve izin verirsen burada daha çok dolaşmayı umuyorum :)
    Öncelikle Allah sabır versin.Sonrasında ise umarım istediğin yere girersin ve çok başarılı olursun.
    Blogu takibe alıyorum unni ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek gönlünce dolan, ben de sein blogunda gönlümce dolanacagim, ödeşmiş oluruz ��

      Sil
  11. Hey! Önce sakin ol, kocaman günlerin var. Üniversite tercihi zor gibi görünen ama aslında tatlı bir süreç. Şimdiden, geçireceğin şahane günleri hayal edebiliyorum; muhtemelen çok yakında üniversiteyle ilgili güzel paylaşımların olacak burada :) Bölüm tavsiye etmek benim için çok akıllıca bir yöntem değil. Şehir önerebilecek kadar da ülke gezgini değilim. Ama bu aşamaları geçmiş biri olarak sana birkaç şey söyleyebilirim. Aslında kendi kendime gürültü yapacağım, belki işine yarayan sesler çıkabilir :))

    * Üniversite bir meslek kazanmana yardımcı olur, ama bunu tam olarak sağlamaz. Bir üniversitede bir bölümü düşünürken akademik kadroya, yani bölümün öğretim elemanlarına bakman fayda gösterir. Tabii prof, doç, dr. öğretim üyesi gibi unvanlara pek takılma, bunlar o kadar önemli şeyler değil.

    ** Üniversite aşağı yukarı 4-5 seneni geçireceğin yer olacak. Eğer İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyük şehirlerde yaşamazsan sosyalleşeceğin alan muhtemelen üniversiten olacak. Okulda sosyal hayatın nasıl olduğunu önemsemek iyi bir yaklaşım olabilir.

    *** Şehrin etkisi büyük. Şehrin olanakları, düşündüğün bölümü destekliyor mu? Bu bağlamda ikincil olarak çevre şehirleri de değerlendirebilirsin.

    **** Bir bölümü seçerken iş, KPSS puanı vb. değişkenleri göz önünde bulundururken, bugünün koşullarıyla değil de en az 4 sene sonrasına dair varsayımlar üzerine karar vermek fena bir bakış açısı gibi durmuyor.

    ***** Mezun olduktan sonra genellikle çalışmak gerekiyor ve bu süreç onlarca yıl sürecek. Karakterini iyi analiz edip seni mutlu edecek mesleğe yönelmen bence değerli. Sana uygun olmayan ama maaşı daha yüksek bir alana gitmek uzun vadede can sıkıcı olabilir.

    ****** Herhangi bir şehir, üniversite ya da bölüm için bir tek kişinin düşüncelerine kapılıp karar vermek galiba doğru değil. Bunlar öznel düşünceler, yani kişiden kişiye değişebilir.

    Umarım her şey gönlünce olur :)

    Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin gürültün bana müzik gibi geldi, müziğin için tesekkur ederim tercihlerimi yaparken bol bol dinleyeceğim 👌

      Sil
  12. seni o kadar iyi anlıyorum ki...... Tercih süresi bitmek üzere ama daha listemi bile oluşturamadım, ne istediğimi kendim bile bilmiyorum. Zombi gibi bilgisayar ekranına bakıyorum... Şu hafta artık bitsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. az önce yaptım tercihlerimi, bitti çok şükür.. umarım senin de bitmiştir

      Sil
  13. nası gidiyo naptıııın :)

    YanıtlaSil

içinden geçirdiklerini dışa vurmaya ne dersin?