3 Ağustos 2018 Cuma

ÜNİVERSİTE SINAVI, TERCİHLER



Geçen sene mezuna kalmıştım. 100bin'deydim ve sınavımdan asla memnun değildim (sınav esnasında tuvaletim gelmişti, lysde edebiyat bittikten sonra coğrafya çözmem gereken yerde edebiyat sınavını düşünüyordum hala vs. vs.) , şansımı zorlamak istemiştim.

2-3 gün önce bu sene girdiğim sınavın sonuçları açıklandı. 60bindeyim (sınavdan önce sorsanız en kötü 40binde olurum derdim sınavdan çıktıktan sonra en iyi 80bin dedim o yüzden şuan 60bin benim için iyi geliyor) 

Hukuk hayalime bu şekilde  muhtemelen veda etmiş oldum. Yine de tercihlerimde yer alacak içimde kalmasın. Psikoloji de tercihlerimde yer alacak, her ne kadar o da tutmayacak olsa da. 

Bu kısımdan sonra size danışmak istediğim birkaç şey var.

Bunların altına PDR yazacağım muhtemelen ama asssssla rehberlikçi olmak istemiyorum, açıkçası herhangi bir öğretmen olmak istemiyorum, dün pdr okuyan biriyle konuştum yüksek lisans yaparak klinik psikolog olabilirsin dedi sizce ne derece mantıklı olur? Hangi bölümü okursam okuyayım yüksek lisans hayalim var ama pdrden psikoloji fazla zor bir ihtimal mi? 

bir de

Kamu yönetimi yazmak istiyorum (dili olan bir okulda, ingilizce, almanca vs fark etmez ama tercihim ingilizce değil de başka bir dilde eğitim veren bir okul olması, ingilizce Allah'ın emri artık onu her şekilde öğreneceğiz bu yüzden okulda başka bir dil öğrenmek bana daha faydalı olur gibi geliyor) ama 2 şekilde kamu var. Birincisi Kamu Yönetimi ve Uluslararası ilişkiler ikincisi de Kamu yönetimi ve Siyasi bilimler. Aklımda yazacak birkaç okul var ve bu okullardan hangisini yazarsam üsttekilerin tutmayacağı durumda bunlardan biri gelecek. Sizce hangisini yazmam daha faydalı olur? Kamu ve Uluslararası mı, Kamu ve Siyasi Bilimler mi?

Benim habersiz olduğum, bunda  kendini geliştirebilirsin dediğiniz bölüm veya bak bu okul iyi şusu şusu var dediğiniz okul varsa öneriye kesinlikle açığım umarım beni aydınlatırsınz, teşekkürler.

28 yorum:

  1. heeey ben de merak ediyordum seni ama sormaya çekiniyordum. eh hayırlı olsun, gelmiş sonuçlar. ilk atmış bin diyon. bi arkadaşımız irem çelik de otuzyedibine girmiş. pdr okuyan arkadaş çok aramızda bitiren ve çalışan, bloglarda yani. klinik psikolog bilemedim. bunu sormak lazım. kamu yönetimi ve siyaset bilimi okudu benim kardeşim. kamu siyeset mi, kamu uluslararası mı. bunu da sormak lazım.

    https://ireminyasamindan.blogspot.com/2018/07/sinav-sonuclari-aciklandi-genel-durumum.html

    bak o arkadaş işte irem çelik.

    onla da konuş yaa. o da tercih yapcak. halası da psikolojik danışman hatta. daha mutlu yaşam blogu var onun da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler deep,

      Iremi bikiyorum senin blogun sayesinde tanidigum bir arkadas merak ediyorfim onu da sayende ogrenmis oldum bakarim ona da.

      Kardesin memnunmuydu bolumden falan, bi fikrini sorar mısın?

      Sil
    2. çok memnundu. mezun oldu, bankacı oldu, keyfi yerinde, bir iki banka değiştirdi :)

      Sil
  2. http://siradanbirkaktus.blogspot.com/

    bak bu arkadaşımız da uluslararası okuyo. onunla da bi konuşabilirsin.

    dur bak ne dicem sanaa. bak istersen blogumda bir yazı yazarım. senin yardıma ihtiyacın olduğu konusunda. herkes görür ve fikri olan söler sana gelip. pdr, kamu filan sorarım yazımdaaa. istersen söyle tamam mıııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle ona da gidip fikir alacagim,tesekkurler

      Öyle bir şey tapsan ne kadar çok sevaba girersin var ya Deep 😍

      Sil
  3. bak ne dicem şimdi. bu yazıyı bugün yarın veya pazar yazabilirim ama hafta sonu ya çoğunluk tatile gidiyor. pazartesi günü yazayım da daha çok kişi görsün olur mu. geç olmaz diy miii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmaz olmaz, tercihler 7sinde basliyor zaten.

      Cok tesekkur ederim 😍

      Sil
  4. Öncelikle geçmiş olsun :))) Mezun yılından sonra tercih yapmanın sıkıntısını bilirim :)))
    Dediğin bölümler hakkında pek bir bilgim yok sınava hep sayısal olarak hazırlandığım için ama şu an sınıf öğretmenliği okuyorum. Öğretmenlik düşünürsen her türlü yardımcı olmaya çalışırım :))
    Üniversite seçerken çift dal/yandal programlarının olup olmamasına mutlaka bak. Kocaeli üniversitesinde yok mesela, bu yüzden büyük pişmanlık yaşıyorum ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ögretmenligin bana gire bir meslek oldugunu dusunmedigim icin yazmayi da dusunmuyorum.

      Hiç o tarz şeylere bakmak aklima gelmemisti, iyi soyledin kesinlikle dikkate alacagim 😱

      Sil
  5. Uluslararası ilişkiler bölüm mezunuyum. Size önerim Kamu Yönetimi ve Uluslararası İlişkiler dil üzerine madem kendinizi geliştireceksiniz özel sektörde de kendinize kapı açılmış olsun derim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy cok dogru, iste bu yuzden bilen birinden akil almak onemli 😂 Cok tesekkur ederim kulagima kupe ettim 👌

      Sil
  6. heey pdr ciler klinik psikolog olabiliyormuş. pdr bitince devlet veya özel üniversitelerde bu bölüme girebiliyomuş, mesela master gibi. baksanaa, buraya yorum olarak daaa, olası tercihlerini de yazsana, bölümler iller filan. az önce irem çelikle de konuştuk, tercihler için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanır mısın dün isten geldikten sonra 3 saat oturdum oc basina tercih listesichazirlamaya calistim, yapamadim bi turlu.. HaIrladiktan sonra yazarim bloga 👌

      Sil
  7. okul veya dershane danışmanınla da konuş. ben de yazı yazcam zaten. konuşuruz yaaa tercihleri, sen çıkart biraz önceee tercihlerii:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cuma gunu okulun orda isim vardi bi 5 dakika ugrama sansim oldu, hocalar carsamba yada persembe gel diger turlu yogun olur burasi dedi. Bi hocam da psikoloji gelir sana dedi bakalim hayirlisi..

      Sil
  8. bak o zaman istersen yarın yazayım yazıyı. sen bugün filan hazırla listeyi de. yarın yazarım. hem benim blogun altında, hem de senin blogun altında ben de yardım ederim sana belki başka arkadaşlar daaaa :) sen bir bölüm ve il listesi hazırla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dün calistim ve cok yorgundum bu yuzden hicbir sey yazamadim, bugun de gec uyandim ve ise gidiyorum yarin insallah yapacagim 👌

      Sil
    2. eh yarın yap tamam :) ben de yarın yazarım yazını, neyse bakarız hadiii :)

      Sil
  9. blogunun saatini düzeltsene yaaa. ayarlara gir gmt 2 istanbul idi galbağ :)

    YanıtlaSil
  10. Öncelikle hangi bölümü seçerseniz seçin, umarım sevdiğiniz bir bölüm olur. Psikoloji benim okumak istediğim bölümler arasındaydı. Yani isabetli bir tercih bana göre. Ben sosyoloji okudum açıktan. Kesinlikle tavsiye ederim. Okumayı, araştırmayı seviyorsanız ve okulda öğretim görevlisi olarak kalmak isterseniz, şahane bir bölüm. Kendinizi yetiştirebileceğiniz bir alan. Adı sosyoloji ama felsefe ve psikoloji derslerini de görüyorsunuz. Hakkınızda hayırlısı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sosyoloji ben düşünmüyorum ama düşünen bir arkadaşım var ona bu dediklerinizi anlatayım da yazarken daha bir şevklensin :D Çok teşekkürler.

      Sil
  11. Senin için en hayırlısının olmasını dilerim yavrum. Allah kolaylık versin...

    YanıtlaSil
  12. Benim oğlum da aynı şeylerle uğraşıyor bugünlerde, Allah kolaylık versin, hayırlısı ne ise o olsun :) Hangi okul hangi bölüm olursa olsun çalışınca hepsinde başarılı olunur, iş bulunur . Çalışırken hiç sıkılmayacağın, keyif alacağın dersleri olan bir bölüm seç yeter .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önerileriniz ve duanız için teşekkür ederimmmm

      Sil
  13. İnşallah gönlünden geçen ve hakkında hayırlısı olan bölüm olsun. Sizi böyle okuyunca önmüzdeki yıllarda oğlum geldi gözümün önüne. Emekleriniz boşa çıkmasın inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin, umarım oğlunuzun da emekleri boşa çıkmaz :)

      Sil

içinden geçirdiklerini dışa vurmaya ne dersin?