21 Aralık 2019 Cumartesi

Müzik Hakkında, 1-2 Öneri




   Yazdan beri müzik zevkim çok değişti.

   Aslında hala her telden şarkı dinliyorum. Listemde her tarz şarkıyı görebilirsiniz ama dil büyük oranda farklılaştı. Bunun bir sebebi Spotify’a premium üye olmam. Diğer sebebi ise şu yazımda küçücük bahsi geçen ‘’hayatımda önemli olabilecek’’ kişi.

 Geçen yıllarda 10 saat şarkı dinliyorsam bunun 9.30 saatini Korece şarkılar kaplıyordu. Artık daha çok Türkçe şarkı dinliyorum. Türkçe Rock -ve özellikle alternatif rock- vazgeçilmez bir parçam oldu. 2019’da en çok dinlediğim tür de Türkçe Rock olmuş zaten. Lise döneminde dinlediğim Imagine Dragons ve Linkin Park’a da kesin dönüş yaptım.  2019’da en çok dinlediğim şarkıcı Imagine Dragons olmuş.

   Eski dinlediğim şarkılara dönmekle birlikte eski şarkılara da döndüm.



   Cem Karaca, Barış Akarsu, MFÖ, Pearl Jam, Muse, Nirvana, Metalica.. Bildiklerimin yanına bilmediğim birçok şarkıyı listeme kattım.. Güzel de yaptım bence. Eski şarkıların hissettirdiği çoğu duyguyu yenileri veremiyor çoğu zaman.

   Bu yazıyı  pek bilinmeyen ve dinlemekten aşırı zevk aldığım birkaç şarkıyı tanıtmak amacıyla yazmaya başladım aslında. Ya da bilinen ama tarihin tozlu sayfalarına kaldırılan. Ya da şuanda söyleyeni ünlü olup da bence alması gerekenden az değeri alan şarkıları.

   Bakalım benim kadar beğenecek misiniz?

Beyoğlu’nun Canını Almışlar- Vera




   Yaklaşık 1 aydır günde 3-5 kez dinlemezsem rahat edemediğim bir şarkı oldu. Önüme gelen herkese önerdim. Beğenmeyen çıkmadı gibi. Geçende de dayanamadım attığım bu postun başına iliştirdim şarkıyı, yazıyı okurken dinleyin diye. 


Aç Bağrını- Emir Can İğrek



   Artık bu şarkıcıyı tanımayan yok. Epey popüler oldu ‘’Nalan’’la. Nalan çok güzel bir şarkı evet ama ‘’Aç Bağrını’’ benim en en en sevdiğim şarkısı. Sözlerini en hissederek dinlediğim, en kabul ederek tekrar ettiğim.. Hele böyle bir dönemden geçerken en söylemeye çekindiğim cümleyi rahatça ifade edebildiğim..

   ‘’Aç bağrını, yaslayayım yorgun başımı..’’


Ervah- ı Ezelde- Grup Abdal



   Bu yaz keşfettiğim bir grup. Keşfettiğim günden beri sürekli dinliyorum.
Türküleri yeniden, yeni bir tarzla seslendiriyorlar. Benim en sevdiğim türkü Gesi Bağları’ydı. Taa ki bunu dinleyene kadar. Grup Abdal da o kadar güzel seslendirmiş ki üst üste kaç defa dinliyorum bazen sayamıyorum.


Again- Archive



   Kesinlikle herkesin beğeneceği bir şarkı değil. Ben de çok sevmiyorum aslında. Ama daha ilk saniyesinden beni çekiyor içine. Şarkı 16 dakika, dinlerken nasıl geçiyor o zaman asla anlayamıyorum. Tüylerimi diken diken ediyor.



Şimdilik bu kadar, daha sonra aklıma geldikçe yazarım. Keyifli dinlemeler.



14 yorum:

  1. Hepsi birbirinden güzel özellikle vera ve grup abdal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle diğer şarkılarına da bakmalısın!!

      Sil
  2. heey saaaol yaa şarkı ve grup önerilerine bayılırım. bunların hepsini dinleme listeme alıcam :) o kişinin etkisi diyosuuun :) zaten öyle olur ki birilerinden etkilenip onların dünyasına da gireriz ki işteee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. He vallaha o kişin etkisi oldu biraz ama artık çok da etkili değil benim için :D

      Sil
    2. ha haaaa rahatsız edici biri demekkiii :)

      Sil
    3. Aynen, öyleymiş birazcık :D

      Sil
  3. Uzun süre yabancı şarkı dinleyince insanın canı sıkılıyor tabii,Türkçe şarkılara dönüş oluyor böyle..Her insanda olan bişi..Hiç müzik ayrımı yapmam,Türkçe şarkılarda da iyi parçalar olur..Önerilerin de iyiydi bence..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sanırım biraz öyle oldu, çok dinlemekten sıkıldım..
      Kesinlikle iyi şarkılar var, sadece az dinliyordum artık daha yoğun olarak Türkçe dinliyorum.

      Müzik hakkındaki bloğunu takip ediyorum, oradan eminim birçok şarkı ekleyeceğim listeme. Teşekkür ederimm

      Sil
  4. Türkçe rock müziği ben de seviyorum. Ama Korece hiç dinlemedim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilmeyecekgibi değil. Çok güzel işler var kesinlikle.

      Korece önyargıya çok müsait bir dil ama eğer kendi zevkine göre bişiler bulursan dinlemeden edemeyeceğin çok şarkı var bence.

      Sil
  5. Farklı şarkılar arıyordum, önerilerine bakacağım. Teşekkürler :))

    YanıtlaSil

içinden geçirdiklerini dışa vurmaya ne dersin?