29 Nisan 2021 Perşembe

Kitap Yorumu: Momo (BCP Nisan)

 

    Herkese merhaba, yine bir BCP gününe hoş geldiniz! 

    Bugün sizlere BCP kapsamında çok ama çok güzel bir kitap olan "Momo"yu tanıtmaya geldim. Aslında bu kitabı daha önce okumuştum, bu ay vizelerim olduğundan -hayatımın en uzun vize dönemiydi gerçekten ve hala bitmedi...- ve ödevlerim için hunharca okuma yaptığımdan başka şeyler okumaya pek vaktim kalmadı. Ben de ilk okuduğum sırada yorumunu yazmayı düşündüğüm bu kitabı seçtim. -BCP'nin böyle artıları da var, yazmak istediğim ama yazmadığım kitap-film-dizi vb. yorumlarını yazabiliyorum-. Bu ayın teması "çocuk, aile, dostluk"du. Momo bu temaya cuk oturan bir kitap!

   Ana kahramanımız Momo evi, ailesi olmayan küçük bir kızdır. Şehirdeki tiyatro harabelerinde yaşamaktadır. "Gerçekten dinlemek" gibi müthiş bir yeteneği olduğundan o civardaki bütün insanlar onunla arkadaş olmuştur. Harabeleri onun için yaşanılacak bir yere dönüştürmüş, hiçbir akşam onu yalnız bırakmamışlardır. 

    Bu kasabadaki insanlarla öyle güzel bir iletişimi vardır ki herkes ona hikayesini anlatmaya gelir. Çocuklar onunlayken daha zevkli oyunlar oynar, konuşmayanların dili açılır. 

<<"Ben biliyorum," dedi, sesi kız sesini andıran tombul bir oğlan. "Bu tiyatro kocaman bir gemi olsun, biz de bilinmeyen denizlere açılıp maceralar yaşayalım. Ben kaptanım, sen birinci dümencisin, sen doğa bilimci bir profesörsün; bu da bir bilimsel araştırma gezisiymiş, tamam mı? Ötekiler de tayfa olur."

    "Peki, biz kızlar ne olacağız?"

    "Kız tayfalar olursunuz. Bu geleceğin gemisi.">>

    Bu güzel ve eğlenceli günlerin ardından kentte tuhaf olaylar olmaya başlar. Dostları Momo'yu ziyaret etmeyi bırakır. Hatta hobilerini, çocuklarına ayırdıkları vakti, arkadaşlarına olan ziyaretleri... Bu işte sadece Momo'nun hatırlayabildiği "Duman Adamların" parmağı vardır.

<<Günlük yaşam içinde çok büyük bir sır vardır. Herkesin bunda payı bulunur ve herkes onu bilir, ama pek az kimse bu konuya kafa yorar. Çoğu kimse onu olduğu gibi benimser ve ona asla şaşırmaz. Bu büyük sır, zamandır.>>

İşte bu tatlı kızımız, Hora Usta ve Kassiopeia'nın yardımıyla bu Duman Adamlarla savaşacaktır!

<<"Çok pahalı olduğu halde bana bu radyoyu bile aldılar. Bu beni çok sevdiklerinin ispatı değil mi?">>


   Momo'nun arkadaşlarından, onların özelliklerinden bahsetmeyi çok isterdim aslında ama bu kitabı şiddetle okumanızı tavsiye ettiğimden bu tatlı arkadaşları kendiniz, okumanın akışı içinde tanısanız çok daha zevkli olur bence. 

   Bu arada Momo aslında bir çocuk kitabı. Ama bence Küçük Prens'de olduğu gibi bütün yetişkinlerin okuması gereken harika bir kitap. Anlatılanlar o kadar tanıdık ve anlatan o kadar iyi anlatmış ki kolay kolay kitap beğenmeyen Tavuk (en yakın arkadaşım) bile çok sevdi. 

    Demem o ki, okuyun!

   

33 yorum:

  1. Hakkında çok fazla övgüye rastladım ama henüz okumadım. Çok tatlı bir konusu varmış. Kalemine sağlık 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet okuması çok zevkliydi. teşekkür ederim.

      Sil
  2. çok güzel bir kitaptı , bende sizin yorumlarınıza katılıyorum

    YanıtlaSil
  3. Bugün bir alışveriş merkezinde indirimli kitaplar arasında gördüm. Ancak daha çok almak istediğim kitaplar vardı, o yüzden almadım. Aklımda bulunsun, bir dahaki sefere alırım. Güzel anlatmışsınız. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel denk gelmiş diyelim, bir dahakine sizden dinleriz^^

      Sil
  4. En yakın arkadaşın Tavuk mu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok erken yattığı için taktığım bir isim :D

      Sil
  5. Valla bu dönem vizelerde sadece 1 sınavım vardı ama senin de dediğin gibi bu ödevler çorba oldu bitmek bilmiyor. Bence de okusan kesinlikle beğenirsin ve evet hemen bitiyor kitap :D Kapaktan erkek sanmam çok normal çünkü üstündeki ceket erkek ceketi ama yanlış hatırlamıyorsam altındaki bir etekti :D Teşekkür ederimm

    YanıtlaSil
  6. Momo hakkında hep güzel yorumlar okudum bende. Listemde ama henüz elimdeki kitapları okuyamadığımdan biraz daha bekleyecek sanırım.. Kaleminize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakkında "kötü" diyebilecek bir şey yok bence de :D Teşekkür ederim^^

      Sil
  7. Öncelikle sinavlarinda başarılar :) Konusunu çok sevdim sende çok güzel anlatmissin listeme aldım emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederimmm, keyifli okumalar o zamann

      Sil
  8. momo en sevdiklerimden yaaa, pal sokağı, wiiloughby gibiii :)

    YanıtlaSil
  9. Bu ayın yorumları içinde en çok merak ettiklerimden biri Momo kitabı oldu :) Artık alınacaklar listeme ekleme vakti gelmiş galiba :))

    YanıtlaSil
  10. Bir gün alınacaklar listemde ancak bugüne kadar almadım ilginç bir şekilde. Zamanı var demek ki diye düşünürüm bu tarz durumlarda. O gün gelince keyifle okuyacağım Momo'yu :3 Güzel tanıtım için teşekkürler, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Elbette her şeyin zamanı var ama bu kitabı okumadan bırakma derimm.

      Sil
  11. Momo en sevdiğiiiim sende çok güzel anlatmışsın eline emeğine sağlık:)

    YanıtlaSil
  12. Bu kitabı o kadar çok duydum ki umarım yakın zamanda okuma fırsatım olur. Her yaşa hitap eden bir kitap izlenimi alıyordum dediğin gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle, her yaş okumalı kesinlikle!

      Sil
  13. Yazarın diğer kitabı var ama okumadım, onu okuduktan sonra bunu okumayı düşünüyorum. Emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer kitaplarından haberim yok.m Beğenirsen yorum yap, belki ben de alır okurumm

      Sil
  14. Momo çocuk kitabı olarak geçiyor ama ben de yetişkinlere daha çok hitap ettiğini düşünüyorum. Ne anlattığı zaman yetiştirme konusunda sıkıntı yaşayan yetişkinlere daha çok hitap ediyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de özellikle şu dönemde yetişkin olan insanların özellikle okuması gerektiğini düşünüyorum.

      Sil
  15. momo çok duydum çok sevilen bir kitap ben de okuyacağım sonra da kuzenlerime yeğenime hediye ederim güzel bir seçim olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel düşünmüşsün gerçekten, keyifli okumalar dilerimmm

      Sil
  16. Seneler once baslayip yarim bırakmıştım. Bu ay iki kisi bu kitaptan bahsetmis, benim de tekrar okuma zamanim geldi demek ki. Harika bir yazi olmus, yetiskinlere de hitapneden bir kitap oldugu da cok dogru. Tekrar okudugumda buraya bir daba uğrayacağım Ins. Kaleminize saglik��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduğun zaman buraya gelmene çok sevinirimmmm keyifli okumalarr

      Sil
  17. Momo kitabını merak ediyorum ama bir türlü okuma fırsatım olmadı nedense. Yazını okuduktan sonra daha fazla ertelemeyeyim diye düşündüm. Yorumun için teşekkürler :)

    YanıtlaSil

içinden geçirdiklerini dışa vurmaya ne dersin?