7 Kasım 2018 Çarşamba

OLANLAR VE OLAMAYANLAR HAKKINDA





         Üniversiteye başlamadan önce hayallerim vardı. Yaz tatilinde kazandığım parayla kendime bir dizüstü bilgisayar alacaktım, bloggerda hiç olmadığım kadar aktif olup bloğumu bir güzel adam edecektim ama maddi durumumuz buna izin vermedi.. Çok mutsuzum bu konuda, hem de baya.. 

Bu yıl hiçbir planım istediğim gibi sonuçlanmadı zaten, bu yüzden yeni bir karar aldım mesela: Uzun ya da kısa vadeli hiçbir plan yapma hayatında!!

Tabii insan ister istemez plan yapıyor ama bunu minimuma indirmeye çalışıyorum ben, öncelikle uzun vadeli planlar yapmıyorum, mesela üniversiteden mezun olunca ne yapmayı planlıyorsun sorusuna şöyle cevap veriyorum ''aklımda bir taslak var ama o zamana bir gelmem lazım'' çünkü bu yaz birçok hayal kırıklığı yaşadım planlar konusunda. 

Ayrıca blogger olup, bol bol boş zamana sahip olup bir bilgisayarının olmaması çok kötüymüş insanın. Vizelere kadar (bu hafta perşembe başlıyor benim için) okulun ya da derslerin beni zorlayan hiçbir tarafı yoktu ama yazmak için bir bilgisayarım da yoktu, içimde çok şey birikti size anlatmak istediğim. 

Mesela işaret dili kursuna yazıldığımı size o gün haber vermek isterdim, hayatımda öğrenmeyi en çok istediğim şeylerden biri için adım attığımı, sevincimi sizinle o gün paylaşmak isterdim. Ya da kara kalem kursuna yazıldığımı, resim çizmeye, kitap okumaya yeniden başladığımı söylemeyi; okuduğum kitapları, dinlediğim grupları/dinlemeye yeni başladığım grupları, Eskişehir'in yollarının benim için ne kadar kısa olduğunu size anlatmayı..

Sizlerin yazdıklarını günü gününe okumayı, yorum yapmayı, etkinliklere katılmayı, mimleri takip etmeyi çok özledim. Telefonum da iyice hasta adam moduna girdiği için bu tarz işleri bile yapamıyorum, isteklerim konusunda çok sıkıntı çekiyorum.

Üniversitede yapmak istediğim çok şey vardı. Artık kendi başıma olacağım için, kendi paramı kendim yöneteceğim için bol bol kitap alacaktım çünkü ''çok kitap alıyorsun, alma.'' diyecek annem benden kilometrelerce uzakta olacaktı ama üniversiteye başladığım 1 buçuk ay içinde alabildiğim -roman türünde- tek kitap John Steinbeck'in ''Fareler Ve İnsanlar''ı oldu, şuanlık yanımda getirdiğim kitaplarla idare ediyorum. 

Sonra bol bol film izleyecektim. Yurdun interneti o kadar kötü ki  kanser olmadan assssla bir diziyi-filmi bitiremiyorsunuz. Sonracığıma bilgisayarım olmadığı için telefondan -ki benimki iyice ölüyorken- izlemek.. Daha dün telefon siteyi kapatıp durduğu için bir filmi yarıda bırakmak zorunda kaldım, inanın içim yanıyor.

Telefonumda yer sıkıntısı olduğu için müzik dinlemek de çok zor, telefonuma şarkı indiremiyorum bu yüzden internetten açmam gerekiyor ki internetim de çok yavaş, hayat bana karşı arkadaşlar... Bir mp3 almak istiyordum ama bu parasal imkanlarla bu isteği biraz daha ileri bir tarihe itelemem gerekecek. 

Üni'nin ilk ayı parasal konularda boğulduğum bir ay olunca paramı temkinli harcamaya başladım, kitap alamamamın en büyük nedeni de buydu zaten. Eskişehir'e resmen hiçbir şeyim olmadan geldim bunların harcaması + hocaların aldırdıkları beni maddi olarak batırdı . Daha ilk aylar olduğu için normal olduğunu biliyorum ama hocaların alın dediği alamadığım daha bir sürü kitabı, dergisi olunca kendi istediklerimi almayı sürekli ertelemek zorunda kalıyorum bu da beni oldukça üzüyor. KYK'dan burs/kredi almaya başlayınca rahatlarım muhtemelen ama o gün gelene kadar sıkmam lazım dişimi.

Bölümümle ilgili bir sıkıntım yok, arada bu bölümü bile isteye gelenlerle konuşunca ''ne işim var benim burada'' demiyor değilim ama. 
Öğretmen olmak istemiyorum fakat ısrarla eğitim dersleri alıyorum haliyle derslerde biraz sıkılıyorum ve çok aktif olamıyorum ama gün geçtikçe alışırım herhalde sonuçta pişman değilim. Hatta psikolojiye giriş dersini epey benimsedim ve hocasını tanıdığıma oldukça memnunum bana çok şey katacak gibi hissediyorum.

Şuan yurt arkadaşlarımdan birinin notebookundan yazıyorum, internete bağlanamadığı için çıkarmamış 1 ay boyunca, bi' gün lazım olunca getirdi baksanıza diye, hallettik. Onun kullanmadığı vakitlerde kullanabilirim notebook'unu, bu benim için güzel haber. Ara ara da olsa bloğa yazma fırsatı yakalayabileceğim yani. 

Şu saatte -04.48- aklıma gelenler bu kadar. Zaten yatmam da gerek, şu vize haftasında ders çalışacağım diye uyku düzenim at üst oldu, sınavlar başlamadan normal duruma sokmam lazım ki sınav esnasında uyuya kalmayayım. 

Kendinize iyi bakın.


11 yorum:

  1. merabaaaaa gelcem yineeee. okulda veya başka yerde net kafede filan yazarsın yaa zamanın oluncaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beklerimmm. Hiç sorma okulda denedim ama bogger'ı engellemişler siteye giremiyorum :( net kafe de daha bulamadım arkadaşım bir yer tarif etti oraya bakacağım :/

      Sil
  2. Dilerim halledersin Soda, canını sıkma. Bazen üst üste biniyor her şey, hayatın çıkardığı ansız sürpriz partilerden biriymişçesine lakin alışıyor insan. Plan yaptığımda benim de tutmaz ancak bunu artık kendi düzensizliğime yordum. Yapmak istediklerine adım atmana sevindim, umarım vaktin olunca bir ara karakalem kursunda yaptıklarını koyabilirsin, gerçekten merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Planlarım benim yüzümden bozulmuyor Allahtan hep başka etmenler giriyor araya bu yüzden kendimi suçlamama gerek kalmıyor. Daha şunu çizdim diye gösterebileceğim bir şey yok maalesef, çok hamlamışım çizdikerimi de beğenmiyorum :(

      Sil
    2. O bende de oluyor, kağıtla bakışıp 'bence ilişkimizin geldiği nokta bu olacak, hayalimde iyisin' demekle kalıyorum. Ancak yakın arkadaşlarımdan ne vakit biri bunu dese ve sonra görsem lütfen kafandan bu düşünceyi at, çünkü harika olmuş fikriyatıyla dolup taşıyorum zira gerçekten beğeniyorum. Bazen insan bir başkasının gözünden görebiliyor, tıpkı kitapta geçen basit, sıradan, günlük bir hadisenin güzelliğinden söz edilmesi gibi. Bu yüzden lütfen öyle düşünme <3

      Sil
    3. Resim konusundaki halimi görünce üzülmemek elde değil ama pes etmeyeceğim, hala hevesliyim sınavlarım geçsin daha fazla üstünde duracağım.

      Cesaretlendirmen için çoooook teşekkür ederim Riv <3

      Sil
  3. Bilgisayar için okul kütüphanenizde varsa orayı kullanabilirsin, hatta bizim okulda kütüphanedeki laptopları ödünç bile veriyorlar belki sizde de vardır. Çok gördüm kütüphanede dizi, film izleyeni :')

    Hepimiz hayatımızın belli bir yerinde maddi sıkıntılar yaşıyoruz, umarım en kısa zamanda çözülür sorunlarınn. Umarım katıldığın kurslarda da eğlenirsinn <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef okulun bilgisayarlarını denedim bloggera girmiyor, engellemişler :(

      Aynen öyle, hayırlısıyla atlatayım şu dönemi yeter zaten, çok teşekkür ederim :*

      Sil
  4. heeeey anladım, para sıkıntısı, net, laptop. ama onun dışında nasıl geçiyor zamanın yani. dersler dışında. geziyor musun? arkadaşların oldu mu. yurt nasıl, yemekler iyi mi. fırsatın olunca yazarsın yaa. geçer ki bu günler dee.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onları da anlattığım bir yazı yazacağım deep :*

      Sil
    2. eveeeet heey saooool okuyciiim :)

      Sil

içinden geçirdiklerini dışa vurmaya ne dersin?