12 Haziran 2016 Pazar

KİTAP YORUMU: BİR TÜRK MASALI; DUYGU



Merhaba. Nasılsınız? Ramazan nasıl gidiyor? Çok zorluyor mu oruç? Beni sorarsanız hamd olsun iyiyim. Bu sene ne acıkıyorum ne susuyorum (içinizden maşallah deyin de nazar değmesin :D ) 
Gece olmuş saatin 04.44'ü (aman Allah'ım bu evrenin bir mesajı olmalı şuraya Yongguk 04.44 ekleyeyim de yazının devamını onun eşliğinde okuyun :D )


uyku falan tutmadı beni. Hazır kuzenimin laptopunu (amcamlardayım da) bulmuşum alayım dizlerimin üzerine kurulayım yatağa kalan 4 kitabın kısa kısa yorumunu gireyim dedim. Gerçi bunu dememde bu hafta sipariş ettiğim kitapların salı günü elime ulaşacak olması (umarım) ve onlar gelince de benim bu kalan kitapların yorumlarını zilyon sene sonraya erteleme korkum da olabilir -Allah'ım bu nasıl cümle-.
8 kitap sipariş ettim ve hepsi için çok heyecanlıyım.
 Neyse bu faslı bu kadar uzatma yetti ben geçeyim kitaplara.



Sevmedim.
Biraz fazla mı bodozlama oldu?
 Konusunu anlatayım ondan sonra neden sevmediğime geçerim.

KONU: Bir kızçe var (Bu Duygu oluyor). Bu kızçemizin başına türlü türlü kötülükler geliyor ve bu türlü türlü kötülüklerin sonucunda ''Develerim'' dediği 3 yiğitle karşılaşıyor onları aile belliyor. Bu Develer İstanbul'un en arıza adamları (herkes onları böyle betimlemiş bozmayayım dedim). Onlarla olan hikayesini okuyoruz. Geçmişlerini, dostluklarını, aşklarını falanlarını filanlarını.. Bu kadar konu yeter.


YORUMUM: Ben biliyordum bu kitabın bir wattpad kitabı olduğunu!! Yani biliyordum derken okurken sezmiştim ama demiştim ki herhalde yazarın ilk kitabı falan yoksa bu nasıl bir anlatım.. Sonra bir gün okulda arkadaşım elimde kitabı görününce ''ben bunun wattpad de okumuştum'' dedi ve her şey netleşti benim için.

Gerçek şu ki WATTPAD'den basılan kitaplara deli gibi bir ÖN YARGIM VAR VE BENCE OLMASI DA NORMAL.

Neyse konumuz wattpad değil ben kitaba döneyim.. kitapta gereksiz (deli gibi hemde) betimlemeler var. Aslında bakarsan tek bir cümleyken gayet hoş fakat bunlar ard arda, ard arda gelince insanı çok pis yoruyor. Tabii bu betimlemeler de kitabın çok saçma bir şekilde uzamasına yol açmış. 664 sayfalık kitabın (sevgili yazar çok afedersin) 200'ü çöp.Bazı cümleler de oldukça saçma ve acemiceydi.. 


İçeriğine gelirsek, kitabı okurken yazarın genç olduğunu (açıkçası ergen olduğunu düşünmüştüm) ve sanki kendi istediği yaşamı yazdığını düşünmüştüm -bunda kitabın wattpadden çıkma olması da biraz etkili oldu-, ne kadar Duygu'nun başından iğrenç şeyler geçmiş olsa da o Develeri kim istemez. Hem hepsi arıza, istanbulda adı sanı olan mafya babaları, Duyguyu ne kadar bulaştırmamaya uğraşsalar da (bu kitabın romantik kısmı) ekşınlı bir hayat. Tabii böyle olunca ben de yazarı ergen sandım. Kitabın son sayfasına gelip yazarın resmiyle karşılaşana dek.. kadın 35-40 yaşlarında gösteriyordu..

 Ayrıca kitabın sonlarına doğru mide bulandırıcı +18 sahneler vardı. Hani yazarsın, şu sıralar pek bir moda zaten ama bu kadar ??? Genel olarak kitaptaki karakterlerden de hiç haz etmedim. Duygu zaten tam bir geri zekalı, Sedat desen benim bir erkekte sevmediğim ne kadar özellik varsa toplanmış hali.Hani Bekir'i ve Ali'yi biraz sevdim (Bekir'in fazla olayı yok da Ali'nin kişiliği benim hoşuma giden karakterlerden o yüzden Ali'nin gözünden anlatılan kitabı alacağım -gerçi serinin 2. değilde 3. 4. kitabı olsaydı hayatta bakmazdım yüzüne-) Kalan karakterlerde sırf çöplük. Hani bi' ana vardı hoş ponçikli falan ama ben onu da sevmedim :P. Bu arada kitabın ismi 'BİR TÜRK MASALI'' diye de eski zaman hikayesi veyahut bir türk gencinin aşkı için uğraşları tarzında şeyler hayal etmeyin..


@mutlumerve_ adlı insta hesabından alıntıdır.

Kitaplar yanımda olmadığı için altlarını çizdiğim (gerçi ben hoşuma giden cümleyi şu şekilde <<...>> renkli kalemlerle belirtiyorum) cümleleri alamayacağım. Gerçi pek de bir şey yoktu diye hatırlıyorum.. 

Bu kadar eleştireceğim aklımın ucundan geçmezdi doğrusu kitabı sevenlerden ve yazarından çok çok özür dilerim :( 

Sözde kısacık anlatıp geçecektim :D Şimdi diğerlerini de anlatayım dersem yazı okunmaz olur, ayrıca saat 6 oldu ben yavaştan uyumaya gideyim. Bir sonraki yazımda -bir aksilik çıkmazsa yarın- görüşürüz.


14 yorum:

  1. Ne güzel bir eleştri! Tam yerinde. Neden beğenmediğini, neden beğendiğini doğrudan anlatmışsın sayende yanlış bir kitap almaktan ucuz kurtuldum :) Daha fazla kitap yorumu bekliyorum~~ haberin olsun ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ben de çok sert davrandım diye düşünüyordum içime su serptin. Hani keşke bir şans verseydin, belki sen severdin diyeceğim de hiç içimden gelmiyor, almamakla iyi etmişsin vallahi :D

      Sil
  2. Ben bu hikayeyi wattpad de görmüş biraz okumuş sonra sıkılıp, bırakmıştım. Ama beğenenleri fazlacaydı yanılmıyorsam. Senin için büyük talihsizlik olmuş komşu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet şöyle baktım da benim gibi beğenmeyen sadece 1 kişi vardı :D Almazdım da işte wattpad olduğunu bilseydim almış bulunduk bir kere :P

      Sil
  3. wattpad kitaplarını bende sevmiyorum yaa. en iyisi eski kitaplar. bırak kanka eski kitaplara başla :D

    YanıtlaSil
  4. +18 bölümler bu sıralar popülerleşti ya, tüm ergenler böyle şeylerin peşinde vesselam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu beni oldukça rahatsız ediyor :P Yabancı kitaplarda illaki bir kaç bölüm oluyor ama bu kadar iğrençleşdiğini hiç görmemiştim :P

      Sil
  5. maşallah :) her gün tutuyon mu yaaaa :) bu duyguyu merak ettim. seversen sen okurum ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tutuyorum Allah'ın izniyle. Niye sen tutamıyor musun? İnşallah tadarsın bu güzel duyguyu bir gün :D Sevmedim okuma :D

      Sil
  6. Ah daha evvel görseydim bu yorumunuzu. Alirmiy dim hic o kitaplari. Binlerce sözde iyi yorum sonrası aldığım seri. Benim gibi düşünen biri var mı diye bakarken sizin yorumunuzu buldum. Bu kadar sacma bir kitap daha olamazdi sanirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ovv bir de seriyi toplu mu aldın, geçmiş olsun. O kadarda para kıymışsındır onlara, hepsini okudun mu? Ben sonradan Ali'yi de almayı vazgeçtim.O kadar güzel kitap varken para verebileceğim ilk kitabından nefret ettiğim bir serinin 2. kitabına hiç bulaşmayayım dedim.

      Övenlerin aklı nerede acaba..

      Sil
  7. Bende yorumlara bakaraktan almıştım ama bitek benmiyim sevmiyen diye düşünüyordum,henüz 150. sayfadayım o kadar sıradan ve basit cümlelerki sanki lise öğrencileri için yazılmış bir kitap, aldığıma pişman oldum, okumayı bıraksammı acaba diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın gerçekten. Uncam sayfa.. onu okuyana kadar kaç kitap bitirilir acaba bilemedim..

      Sil

içinden geçirdiklerini dışa vurmaya ne dersin?