20 Mart 2016 Pazar

KİTAP YORUMU: KURTLARA SÖYLE EVE DÖNDÜM



Sonunda diğer 3 kitabımı bitirdi.
 Kül'den sonra Kurtlara Söyle Eve Döndüm'ü okudum. Ondan sonra Kitap Hırsızı ve en son Bir Türk Masalı: Duygu.
Okuma sırasına göre yorumlayacağım kitapları. 

KURTLARA SÖYLE EVE DÖNDÜM

alıntı

''Voah çok güzel'' dediğim bir kitap olmadı. Ama kötü de değildi. Yer yer sıkıldığım oldu. Ama son 100 sayfayı soluksuz okudum. 

Bir kitabı daha hakkında hiç bir şey bilmeden aldım yine. Aşk romanı olduğunu biliyordum o kadar. Sadece alttaki yorumlara güvendim.  Bu yorumu girmeden önce nasıl anlatayım konusunu falan diye baya düşündüm, hatta bir kaç yorum okudum bloggerlardan. Herkes çok beğenmiş, bayılmış falan ama ben bu kadar bayılacak bir kitap olduğunu düşünmüyorum. Kitapta 2 kişinin 1 kişiye olan aşkı anlatıyor. 

@appollongüncesi insta hesabından alıntıdır.

<<''Finn sanatın meyve dolu bir kasenin mükemmel bir resmini yapmakla ilgili olmadığını söylerdi. 'Sanat fikirlerle ilgili' derdi.Ve senin bir ömür boyu yetecek kadar iyi fikrin olduğunu söylerdi''>>

Bu 2 kişiden biri 14 yaşındaki June. Diğeri de Toby.
June dayısı olan Finn'e aşık olduğunu düşünüyor ki ben bunun bir aşk olmadığını sadece bir hayranlık olduğunu düşünüyorum. Daha sonra Finn'in AIDS hastası olduğunu öğreniyor çok geçmeden de Finn ölüyor. Ve olaylar bundan sonra June'un Toby ile tanışmasıyla başlıyor. Kitapta cinsellik adına hiç bir şey yok fakat gay aşkına değiniyor. Eğer bundan hoşlanmıyorsanız bu sizi rahatsız edebilir .

Bir homofobik değilim. Belki buradaki yazımı okuyup beni homofobik ilan edersiniz ama değilim. O zamanki tepkim başka bir şeyeydi.Yorumları da okursanız anlarsınız belki. Homofobik değilim ama birlikteliğe karşıyım. Tabi diğer insanlar beni ilgilendirmiyor, ben kendi işime bakarım. İnsanın kendi seçimi derim geçerim.

@tycheninfortunası insta hesabından alıntıdır.

<<''Finn öleceğini bildiği halde bunu umursamıyordu sanki.'' dedim. Ve bu doğruydu. Finn onu gördüğüm son ana dek her zamanki soğuk kanlılığını korumuştu.
''Bilmiyor musun? İşin sırrı bu. Her zaman hayal ettiğin gibi biri olduğundan emin olursan ve etrafında yalnızca insanların en iyilerine yer verirsen ertesi gün öleceğini bilsen bile bu umurunda olmaz''>>

Neyse ben kitaba geri döneyim. 
Son 100 sayfa gerçekten güzeldi. Kitapta bazı şarkı adları vardı. Kitabı okurken karşılaştığım zaman ve imkanım varsa dinledim. İçinde sevdiğim de vardı sevmediğim de. 

Junn ana karakterimiz ve Finn'e olan hislerini aşkla karıştırması çocukluğundandı. June tam bir Orta Çağ meraklısı. Bazen kendi kendine oyunlar oynuyor Orta Çağ'da olduğunu düşünerek. Kitapta en sevdiğim karakter olmadı. Kitapta en sevdiğim karakter June'un ablası Greta'ydı. Nedendir bilmem ama ısındım ben bu karaktere. Toby'yi de sevdim. masum bir karakter. 

@bookishcloud insta hesabından alıntıdır.

<<''Yalnızca dünyanın en mutsuz insanları sonsuza dek yaşamayı ister, çünkü hayatları boyunca istedikleri hiçbir şeyi yapamadıklarını düşünürler. Yeterince zamanları olmadığını, hayattan paylarına düşeni alamadıklarını hissederler''>> 

Ha unutmadan, kitabın ismi ne alaka derseniz onu merak edip kitabı okursanız siz öğrenin. Benim hoşuma giden küçük bir ayrıntı.

Gelelim kitabı öneriyor muyum?
Yani. Her kitaplıkta olmalı diyemeyeceğim ama bahsedildiği kadar güzel de değil. Hani önyargınızı yıkacak falan diyor ama o kadar da etkili bir kitap değildi.

Dünkü olay hakkında konuşmak dahi istemiyorum. Benim bulunduğum semtte de 50 kilo bomba bulunmuş diyorlar. Allah vatanımıza zeval vermesin.



12 yorum:

  1. bu kitabı çok da beğenmeyen bi ben vardım bi de sen oldun desene :D

    YanıtlaSil
  2. hımmmm öylesine okunurmuş demek kiiii :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba ben deepten geldim. Keyifli güzel bir blogunuz varmış takibe aldım :) Bu kitapta benim okuma listemde duruyor zaten en kısa zamn da okuyucam inş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hoş geldiniz :D
      Yorumunu sizden de dinlemek isterim :D

      Sil
  4. İsmi ne güzelmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başta kitapla ne alakası var demiştim, nedenini öğrenince benim de hoşuma gitti :D

      Sil
  5. Kitap tavsiyelerini seviyorum bu arada blogunuzu yeni keşfettim takipteyim ilgini çekerse banada beklerim sevgiler :)
    http://modadusleri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  6. Ben çok beyenerek okudum. Bazen agladigim bile oldu. Sevdiyin birini kaybetmenin acısını ta derinlerde hiss etdim.tarihi ask romanlarini severdim. Şimdi anlamsız geliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben sanırım o kadar duygusal değilim >.<

      Sil

içinden geçirdiklerini dışa vurmaya ne dersin?