12 Aralık 2015 Cumartesi

K-DRAMA VE FİLMLER; MİM

Şu anda yazıya nasıl başlasam diye düşünmeklerdeyim.
Karanlık salonda televizyondan gelen sesleri duymamak için kulaklığımı taktım ve DAY6’ in Congratulations adlı şarkısını dinliyorum. Hazır buraya da kondurayım mvyi:D

BUYRUN :d

Klavyem kucağımda, tuşları, zar zor bilgisayar ve televizyon ışığı ile görmeye çalışıyorum. Ayaklarımı az önce kahve fincanımı koymak için yanıma çektiğim sehpaya uzattım, sırtımı da duvara yasladım şu mim yazısına başlamayı bekliyorum.

Hazır mimden bahsetmişken -bütün lak laklarım bu cümleyi kurmak içindi - sevgili DSK ve Kore Delisiyiz beni k-drama ve filmleri mimi ile mimlemişler. Tamamen ilgi alanım olduğu için zevkle yapacağım bu mimi. Umarım siz de zevk ile okursunuz :D Onların yazısı da işte burada (DSK) ve burada (Kore Delisi)

O zaman gelsin sorular hehehe..

-İzlediğiniz ilk Kore dizisi ve dizi hakkındaki yorumlarınız?


Boys Over Flowers. Ahh BOF ah. O zamanlar tabi ergenim -şhh, şuan gayet olgun bir gencim- çok sevmiştim. Hala severim, ilkler unutulmaz derler. Çoğu k-drama takipçisi de bu diziyle başlamıştır zaten. BOF izlemeyen yok gibi. Eskiden tabi TRT de Türkçe dublajlı tarihi Kore dizileri çıkıyordu fakat o zamanlar ben çok küçüktüm ve hiç ilgimi çekmiyordu. Bazen annemle izlerdim -annem de çok severdi, şimdi ben izleyince laf ediyor :D- ama onları saymıyorum. Benim ilkim BOF du.

Kim Bum u burada çok sevmiştim. Ayrıca herkesin aksine Lee Min Ho yu hiç sevmemiş, hiç de övdükleri kadar yakışıklı bulmamıştım. Hala yakışıklı bulmuyorum ama kesinlikle işinde çok başarılı bir oyuncu.

-İlk oppanız unniniz veya nunanız hehe

Şu oppa kelimesini ne kadar sevmesemde madem ilk oppanız şeklinde sorulmuş, ilk oppam :P Kim Hyung Joong diyebilirim. BOF izleyip de onu sevmemek olacak iş değil :D

İlk unnim de..aslında ilk unni diyebileceğim bir oyuncu yok ama hala 
izlemekten keyif aldığım,  Playfull Kiss de ne kadar sövsem de bir o kadar da sevdiğim Jung So Min olabilir. En son D-DAY adlı bir dizinin kadrosunda rol aldı. Dizi çoktan final vermesine rağmen son bölümün çevirisi hala gelmedi. Dizi pek tutmadı. 20 bölümlük, ben daha 11. bölümündeyim. Diziyi bitirdikten sonra belki buraya yorumunu girerim.

-OST'ini en beğendiğiniz dizi?

KMHM -üzerine basarsanız dinleyebilirsiniz- ve School 2015 dizi ostlarını ciddi anlamda seviyorum. Ayrıca BU POSTUMDA yazdığım ostların da bende yeri ayrıdır.  Bir tane daha ekleyeyim; My Girlfriend is a Gumiho ostu dinlemekten bıkmadığım bir ostdur.

Buyrun School 2015 dizisinin OSTları;

RESET

VE
REMEMBER


-Oyunculuğunu beğendiğiniz Koreli aktör ve aktrisler?

Ya aslında çok var. Ama aktörlerde bana göre başı çekenler;

Ji Sung, Song Joon Ki, Kim Woo Bin, Kim Soo Hyun, Hyun Bin, Ji Soo -umarım dövülmediğin bir dizide baş rol olursun koca yürekli insan-

Aktristler; Ha Ji Woon, Jung So Min, Jun Ji Hyun, Shin Min Ah dır.

-İlk izlediğiniz anime ilk izlediğiniz Kore filmi?

İlk izlediğim anime Death Note. Çok sevdiğim bir animeydi. Hala severim. L ciydim ben, öldüğünde çok üzüldüm. Ağlamadım ama ağlamış kadar oldum. Zaten ben dizide, filmde ağlayan bir insan değilim..
Film.. cidden hatırlamıyorum. Neydi acaba biraz düşüneyim..ilk izlediğimi hatırlamıyorum. Ama hatırladığım en eskisi Kim Bum un oynadığı Psikometri.

ÖLDÜĞÜNDE ÇOK ACI ÇEKTİM BE L.. ŞİMDİ MUTLU MUSUN?

-En son izlediğiniz Kdrama?

En son bitirdiğim dizi sanırım KMHM ydi ama emin değilim. Şuan da çevirisini beklediğim Answer Me 1988 dizisini izliyorum, D-DAY e de devam edeceğim.

-İlk izlediğiniz tarihi dizi?

Bu sefer net bir cevap vererek sizi şaşırtacağım heheheh.. Sungkyunkwan Scandal.

-Ne kadar süredir Kore dizisi izliyorsunuz bu süre zarfında kaç dizi devirdiniz? Aklınıza ilk gelen izlenmeli dediğiniz dizi?

3 yıldan fazladır dizi izliyorum. 50 nin üstünde dizi izledim ama hepsini bitirmedim. Kendime hedef belirledim bitirmediğim dizileri bitirmeye çalışacağım. Its Okey, Daddys Girl*ü rahatlıkla önerebilirim.

-Sıkıldığınız diziler?

The Heirs. Kaçıncı bölümde bıraktığımı hatırlamıyorum ama çok fena sıkmıştı beni.

-Hangi dizi karakterine tekme tokat dalmak istediniz?

 D-DAY dizindeki müdür kılıklı adam. Uyuz oluyorum yaa. Öyle böyle değil. Onun kısımlarında atlayasım geliyor ama atlayamıyorum bir şey kaçırırım diye.

Adı Park Gun -dizideki- . Diziyi izlerken kaç defa *Alın bu adamı önümden,vallaha elimde kalacak!* dedim.

-Sonunu beğendiniz ve beğenmediğiniz diziler?

Beğendiklerim; Gumiho, KMHM, Dream High 1 ve 2.
Beğenmediklerim; Healler, School 2015 ve daha fazlası..


-Dizi müzikleri hariç dinlediğiniz ilk şarkı?

Bunu da hatırlamıyorum -özür dilerim dfghjk- ama SS501 in olduğu kesin :D

-Sevmediğiniz Koreli ünlüler? (Soruda oppa unni deniyormuş komşum değiştirmiş :D)

Bunu sevmiyorum! dediğim yok öyle, seviyorum ben herkesi. Zaten dizi ve filmlerde izlediğim oyuncuları pek takip etmem. Sadece oyunculuğunu beğendiklerimin yeni projesinden haberdar olacak kadar..

-Korece, Japonca, Çince?

Bahsettim mi hatırlamıyorum ama ben bu kdrama işine dilden girdim :D Asya dillerine aşırı bir ilgim var. Tayca*yı bile merak ediyorum. Öğrenmeyi çok istiyorum.
O yüzden bu soruya hepsi diye cevap vereceğim. Ama kolaylık bakımından seçecek olursam, şu anda da öğrenmeye çalıştığım Korece.


Mim bu kadar. Ben yazarken cidden eğlendim. Beni mimlediği için de komşuma çok teşekkür ederim.
Özellikle birini mimlemeyeceğim, yapmak isteyen ve üzerine alınan herkes yapsın.

Şimdiden kolay gelsin





14 yorum:

  1. Bir romanın ilk sayfası gibi başlamissin mime ^^ The heirs'tan neden sıkıldığını merak ettim doğrusu? School 2015 in OST unu bilmeyen yoktur heralde ki mükemmel okurken bir çok ortak yön yakaladım ^^ çok güzel olmuş eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Sen böyle dedin beni sevindirdin. Çok teşekkür ederim^^
    The Heirs cidden baydı, Park Shin Hye'nin oynadığı karaktere hiç ısınamamıştım zaten. Diziye Minhyuk (bilirsin zaten cnblue'da, Shin Hye'nin en iyi arkadaşını oynuyordu.) için başlamıştım zaten o da dizide fazla ön planda olmayınca buraktım.
    Aynen öyle^^ Cok sevindim, zevklerimiz benziyor heralde^^
    Tekrar teşekkür ederim^^ :)

    YanıtlaSil
  3. L yüzünden ben de yas yaşadım günlerce :( hala aklıma geldikçe hüzünlenirim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok fena koymuştu yaa.. bende resimleriyle falan karşılaştıkça üzülüyorum..

      Sil
  4. ayyy tamam seçerim burdan. answer me bakayım. kmhm kadrosunun she was pretty çok tatlı dizi yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Answer me cidden çok güzel dizi, başlayıp başlamama arasında çok git gel yaptım ama iyiki başlamışım dedim sonucunda. Tek kötü tarafı çeviri beklemek :')

      Sil
  5. önerdiğin dizileri listeye aldım soda, kore'nin de blogunda birkaç dizi vardı. hatta oh my venus'e başladım. şu anda bölümler epey ağır ilerliyor. tabii diziden ötürü değil benim diziyi ara sıra izlememden kaynaklı bir durum. L'nin ölümü oldukça üzücüydü, zeki karakterler ölünce üzülüyorum. L'nin zekası beni oldukça etkilemişti, kişiliği de öyle. yalnız Kira'yı daha doğrusu Kira'dan ziyada Light'ı daha bir sevmiştim. Hatırlarsan bir ara defter ile ilgili anılarını yitirmişti, hatta dünyadaki suçları önlemek istediğini ama bu tarz bir yönteme başvurmayacağını demişti, işte o anılarını yitirip L ile el ele vermiş Light, benim sevdiğim Light'tı. mimi okurken bir nostaljik hissettim. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh my venus'e ben de başlamak istiyorum. Çok sevdiğim Shin Min Ah var çunku :) aslında ilk bolum yayınlanmadan once de bekliyodum ama bir turlu vakit bulamadim baslamaya, daha sonra da başıma bir çok dizi alınca bir müddet rafa kaldırdım :)
      Light'ın zekası ve başlardaki düşüncesi -kötü insanları dünyadan temizlemek- beni çok etkilemiş bir müddet onun tarafında olmamı sağlamıştı fakat bu düşüncesi dünyadaki huzur ve barıştan çıkıp kibre dönüşünce yolları ayırdım :) Ama beni L'den daha fazla etkilediği aşikar :D

      Sil
  6. itiraf ediyorum ki Kore dizileri hakkında pek bilgim yok:( ama animeleri severim.ve L'nin ölmesine ben de sinir olmuştum.sonra death note'un filmini izledim.hatırladığım kadarıyla senaryo farklıydı filminde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Death Note'un dizisi var, sanırım filmi de vardı ama ben izlemiyorum, izleyemiyorum.
      Eğer begenmezsem canım çok sıkılır çünkü. Mesela death note'u holewood(böyle mi yazılıyordu? Benim de holewood-?- hakkında hiç bir fikrim yok jdjdjdh- da beyaz perdeye taşıyacakmıs ama kesinlikle karşıyım. Hele oyuncular!.. Lütfen çekmesinler, anime olarak gayet güzel T_T

      Sil
    2. hollywood -böyle yazılıyormuş, onu da fazla bilmem- animelerin film uyarlamaları tuhaf gerçekten. death notu'unkini izledim ama özellikle sonunun tam istediğim gibi bittiğini bildiğim için. o zevki tatmak istedim^-^

      Sil
    3. Sayende öğrenmiş oldum :D
      Hiç bir uyarlama aslı kadar etkilemiyor.Bir de kötü olursa dilinde acı bir tat bırakıyor. Çok sıkılırsam göz gezdiririm filmine, ama bir süre daha izlememeyi tercih edeceğim :D

      Sil
  7. Ne çok benzer noktamız varmış :) İlk dizi, ilk oppa, ilk anime... ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil

içinden geçirdiklerini dışa vurmaya ne dersin?