30 Kasım 2015 Pazartesi

EDEBİYAT KULÜBÜ2



Selamlar

Taaa işte bu yazımda bir edebiyat kulübüne katıldığımdan bahsetmiştim ya işte o kulübün ikinci haftasının ilk dersi bu gündü. Bugünkü dersle birlikte 4. dersimizi de geride bırakmış olduk.

Artık iyice açıldım, erkeklerden sonra en çok ben konuşuyorum sanırım. Ama öyle çok da sayılmaz. Geçen hafta olan 2. ve 3. derslerimizde yetenekten, toplumun yetenek üzerine etkilerinden bahsettik. Öğretmenimiz konuşuyor daha çok.  

Bu günkü dersimizde de meraktan, estetikten bahsettik ve bunları toplum ile ilişkilendirdik.

Sınıftaki çocukların isimlerini hala bilmiyorum. Pek iletişime geçtiğim de söylenemez doğrusu. Onlar kendi aralarında sohbet ediyorlar ve bende yanlarına gitmeye üşeniyorum -yazar aslında burada çekindiğini söylemeye çalışıyor.-.

Zaten çok da benimle arkadaşlık kurmaya meraklı değiller. Whatsapp’ dan grup açmışlar ve ben akıllarından bile geçmemişim.

Şimdik şöyle ki wp grubunu geçen hafta pazartesi yani ilk dersimizde kurmuşlar -grubu kuran kız herkesin numarasını aldı- yani grup 1 haftalık ve 1 haftadır benim grupta olmadığımdan bile haberleri yokmuş.

Bugün de şu şekilde fark ettiler;
 Hocaya bu kurdukları gruptan bahsettiler, hoca beni de alın deyince, ben de Vehbi ye -hoca girdi ya ben girmezsem şimdi ne konuştuklarını merak ederim fghjk hoca girene kadar ne konuştukları umurumda değildi açıkçası- beni de alın gruba madem dedim. Vehbinin tepkisi ; SEN GURUPTA DEĞİL MİYDİN? -Şaşkın bir yüz ifadesiyle yüzüme baktıktan sonra kıza beni de gruba almasını söyler-.

-BİLDİĞİN DIŞLADILAR BAKIŞIM -BEN TEMSİLİ-

 Grup hikayesi de böyle işte. 

Son olarak hoca dersin başında *Hayatıma yön veren güçlü bir merak* konulu 1-2 paragraf bir şeyle yazmamızı istedi.

Size yazdığım yazıyı bırakıp gidiyorum..

* "Hayatıma yön veren güçlü bir merak "ım yok benim aslında. Öyle "Bunu merak ettiğim için buradayım" dediğim. Ama bir kaç küçük şey birlik oldu ve beni buraya sürükledi.
Misal amcamın kitaplığını karıştırma merakım, küçük kağıtlara yazı yazma isteğim, benim bu konuya olan ilgimi arttırdı ve burada olmamı sağladı.*

5 Dakikada bunlar çıktı anca :D


23 Kasım 2015 Pazartesi

EDEBİYAT..KULÜBÜ



Selamlar, saygılar.

Bugünün konusu: Edebiyat Kulübüm..



Bu gün başlayan edebiyat kulübüne tereddüt ile girmiştim doğrusu.
 Arkadaşım sürekli yazılarımı ve şiirlerimi beğendiğini söyler ve beni yetenekli bulurdu fakat ben ona katılmazdım. 
Açıkçası hala katılmıyorum ama böyle bir yeteneğim varsa keşfetmek, yoksa bile kendime bir şeyler katmak istedim. Bu şekilde kendime bir yararım olacaktı.

Kulübün kurulma aşamasında 10 kişiydik. Farklı sınıflardan olan 10 kişi. 1 tane öğrenci okulunu değiştirmiş iki kişi de bugün gelememiş. 
Bugün 7 kişiydik ve ben hiç birini tanımıyorum. Bir kişi dışında, sınıfımdan olan ve yakını bırak adam gibi konuşmadığım -toplasan 5 cümle etmez?- Vehbi.

Ben hiç biri ile yakın değilim fakat kalanların hepsi birbiriyle yakın, en azından tanışıklıkları var.

Burada da yalnız kaldım...

Bu gün ilk gün olduğu için neler yapacağımızdan, yılın sonunda ve yapabilirsek ayda bir çıkaracağımız dergi benzeri şeylerden bahsettik. 
Derslerde ya da buluşmalarda -artık ne deniyorsa- öğretmenimizin seçtikleri dışında ek olarak nelerden bahsedebileceğimizi falan tartıştık.

Açıkçası sadece onlar tartıştı. İlk gün olduğundan ve öğrencileri tanımadığımdan çekindim biraz. Biraz da gözlem yapmak istedim doğrusu.

Haftanın 3 günü bir araya geleceğim bu insanların fikirleri nelerdir, neler hakkında, nasıl konuşuyorlar tarzında kendimce bilgi edinmek istedim. Bu şekilde yaparsam onlarla nasıl doğru iletişim kurabileceğim hakkında bilgi sahibi olurum diye düşünüyorum.

Onları sadece dinlemek haklarında bir kaç varsayımda bulunmamı da sağladı doğrusu.

Kendimi de sayarsak kulüpte 4 -bugün gelmeyen kızları saymıyorum- ve 3 erkek var.

Aslında hepsinin yüzünü anımsıyorum. Koridorda ve orada burada gördüğüm yüzler.
Benim dışımdaki kızlar 10. sınıf yani benden 1 yaş küçükler. Erkeklerle yaşıtım.

Erkeklerden Vehbi'nin güzel şiir yazdığını biliyorum, daha adını bilmediğim diğer ikisi de şiir yazdıklarını söylediler. Hoca birinin şiirini okudu. Benim de hoşuma gitti. Ama diğeri konuşmak dışında bir şey yapmadı daha ama oldukça hiper aktif birine benziyor. 

Kızlardan ikisi pek bir şey konuşmadılar. Hatta biri hiç konuşmadı. Diğeri ise bir şeyle mırıldandı ama ne demek istediğini anlamadım. Son kız ise nasıl anlatılır.. konuşmayı ve fikirlerini öne sürmeyi çok seviyor ki bunun çok güzel bir şey olduğunu düşünüyorum..

İlk gün konu nasıl geldiyse -aslında Mevlana ve Şems'den ki ne alaka ise, onlarla ilgili konuşacak başka bir şey yokmuş gibi- eş cinsellikti. Hoca bile dedi ilk gün bunu konuşacağım aklımın ucundan geçmezdi diye. Ben görüş bildirmedim, aslında diğerleri de elle tutulabilir bir şey söylemedi, neyse oradan oraya oradan oraya derken konu feministlik oldu. Konuyu açan da görüşlerini belirtmeyi seven kız -daha isimlerini bilmiyorum o yüzden bu şekilde idare edin- oldu. Edebiyat kulübünde konuşabiliriz diye öneride bulundu ve bu şekilde biraz konu hakkında konuşmaya başladık ki bu da kulüptekiler hakkında biraz daha fikir edinmeme yarar sağladı. 

Feministmiş kız, ki bunu söyleyene kadar da anlaşılıyordu konuşmasından. Ama biraz düşüncesiz gibime geldi. Çok konuşan çok yanılır derler, daha tam olarak onun hakkında bir fikrim olmasa da bir kaç şey yakaladım neden feminist olduğu ile ilgili.

Bu konuyu konuşurken de erkeklerin biraz dağınık fikirli olduğunu kavradım. Dağınık fikirli doğru kavram mı bilmiyorum ama verdikleri örnekler olsun, fikirler olsun o kadar dağınık ve birbirinden alakasızdı ki . Biraz da dediğim dedik gibiler sanki...

Neyse tam olarak tanımadığım için net bir şey de söylemek istemiyorum. Onlarla vakit geçirdikçe anlayacağım nasıl insanlar olduklarını.

Bana gelirsek, hoca şak diye "yetenekli misiniz?" diye sorunca yetenekliyim diyemedim. Aslında yazdıklarımı beğenirim ama bu demek değil ki yetenekliyim. 
Biraz da kendimden emin değilim açıkçası. 




17 Kasım 2015 Salı

GECİKMİŞ DOĞUM GÜNÜ



Sınav haftasına girmiş bulunmakta olduğumdan buraları çok boşladığımın farkındayım. 
Fakat dev maknaemin doğum gününü atlamak istemediğimden, bloğuma zaman ayırmayı seçtim. Hem biraz da kafam dinlenir :P



Dev maknae deyince akla hemen JYP maknaeleri gelir. Benim dev maknaem de Yugyeom.

Dün doğum günüydü -Kore saati ile- ve ben anca bunu yazmaya vakit ayırabildim..


Her doğum günü yazımda olan *ben onu neden seviyorum* başlığıyla devam edeyim...

Yugi*nin kalbi o kadar güzel ki..tabi bu onun evil olduğunu düşünmememe engel olmuyor.
Artık abileriyle o kadar yakın ki evilliğiyle bunu gösteriyor.

Dev bir maknae ama yumuşacık bir insan, davranışları onun bir maknae olduğunu belli ediyor.

Bizim dans makinamız, ilk çıkış zamanlarında rap- vokal arasında gelip gidiyordu çünkü daha gelişmemişti fakat If You Do ile ne kadar ilerlediğini, geliştiğini kanıtlamış oldu.. Gelişmeye de devam ediyor..

Yugyeom GOT7  da olduğun için çok teşekkür ederim..

Maalesef fazla zaman ayıramayacağım, bu yüzden üzgünüm.. 

Kendinize iyi bakın..



10 Kasım 2015 Salı

GRUP ÖNERİSİ : DAY6


Merhabalaaaar :D

Size bir grup ve albüm tanıtımıyla geldim. Ben kendilerini çok ama çok severim. Bayağıdır grubun çıkışını beklediğimden oldukça heyecanlıydım.

İlk önce grup ile ilgili genel bilgi vereyim.

DAY6 JYP*nin ilk ve tek rock band grubu, fakat bütün üyeler vokal ve iki üye aynı zamanda rapci -maknae Dowoon hariç-

DAY6 son üye -maknae Dowoon- katılmadan önce 5live ismiyle çıkış yapacaktı fakat Dowoon*un da katılmasıyla DAY6 adını aldı. Grubun adının DAY6 olmasının sebebi 6 kişiler ve bu 6 üyenin her biri bir günü temsil ediyor, kalan son gün, yani *Pazar* da fanlara ait. Bu şekilde bir bütün oluyoruz. 

Pazarın ingilizce çevirisi Sunday, bu yüzden bazı fanlar -ben de dahil- fandom adının Sundays olacağını düşünüyor, hadi hayırlısı :D

 Ayrıca DAY6 üyeleri aynı anda stajyerlik yaptıkları GOT7 üyeleriyle yakın. Yani kankalar :D

Şimdi de grup üyelerini kısaca tanıyalım, kim kimmiş öğrenelim :D


Grubumuzun lideri SUNGJIN.

Açık açık diyeyim ben Sungjini debut öncesi sessiz..böyle coolumsu havası olan biri olarak sanıyordum, taaa ki debut yapıp da ilk yayınlarını yaptıkları zaman -V yayını- .

Maşallah amma konuşkan, sürekli gülen bir lidermiş. Sadece lider de değil grubun ana vokali. Çocuk ne zaman şarkı söylemeye başlasa bana bir şeyler oluyor.O kadar güzel bir sesi var ki neyse, liderimiz 93 doğumlu yani şuan 22 yaşında, grupta ana vokal olmakla birlikte klasik gitar çalıyor.

GOT7  dan JB ile yakınlar. Tek başına bisiklet sürmeyi sever. Busanlı, bu yüzden çok tatlı bir aksanı var. Sesli konuşur, özellikle heyecanlandığı zamanlarda. İlk yayınlarında o kadar heyecanlıydı ki bu yüzünden, konuşmasından, gözlerinden belli oluyordu :D


Grubumuza katılan son üyesi, bateristi ve maknaesi olan DOWOON

Çok sevimli ve fazla konuşkan olmayan biri. Daha yeni çıkış yaptıklarından bunun nedeninin utangaçlık ve heyecan olduğunu düşünüyorum. İlerideki zamanlarda elbette açılacaktır. 

Grupta şarkı söylemeyen tek üye ve sesi cidden borazan gibi, o yüzden normaldir. Gruba ilkbaharda katıldı ve 3 ay stajyerlik yaptı. Grubun çıkışına yakın katıldığı için hakkında pek bir bilgimiz yok yeni yeni tanıyoruz. Siz yinede sevin çocuğumu :D 

95li yani 20 yaşında. Diğer çıkış yapan gruplara göre maknaemiz büyüktür :D 
Lido gibi o da Busanlı ve aksanı var. O boru gibi ses ve aksanı tuhaf bir ikili :D 

Abileri ona takılmayı sever. Özellikle sesini taklit etmeyi falan :D Junhyeok abisi ile yakınlar aynı zamanda aynı odayı paylaşıyorlar. Kedileri pek bir sever, bir kedisi var. 


Grubumuzun vokali ve org çalmaktan sorumlu üyesi JUNHYEOK

Ses rengi çok güzel, ayrıca ben sesini tatlı -evet tatlı- buluyorum. 

Bana göre grubun annesi gibi bir şey Junhyeok. Maknae Dowoon ile ilgilenmesi falan. Ayrıca çok güzel piyano çalar.
Grubumuz full pepi, yani iyi giyinir fakat bana Junhyeok un tarzı hep farklı gelir. Tuhaf tuhaf desenli gömlekleri falan var, ben cesaret edip o gömleği giymem :D 

GOT7 dan JB ve Junio ile epey yakınlar. JJ Project in teşekkür yazısında isimi de geçiyor. 93 doğumlu, grubun abilerinden yani :D


Grubumuzun bir diğer vokali ve gitaristi -elektronik gitar- JAE PARK HYUNG

Ayrıca rap de yapıyor. 
Ya şimdi Jae*i size nasıl anlatayım ki. Tuhaf bir çocuk. Hani çocuk diyorum ama 92 li - 24 yaşında- ve grubun en büyüğü. Ama en büyük gibi değil. Ha evet grubun en uzun üyesi ama farklı biri. :D 

Jae*i anlatmak olmaz yaşamak gerekir. İnstagram taglarını okumak -uzun ve tuhaf, kesinlikle gülme garantili-, tiwitlerini incelemek gerekir. Pokemonları çok sever kendini civcive benzetir, ha bir de dinozora :D. Bilgisayar oyunlarını da çok sever, neşeli biri.
Diyorum ya onu anlamak için takip etmek gerekir, benim anlatmamla olmaz. :D 
Tavuk yemeyi de çok sever. Arjantin de doğmuş, 5 yaşındayken de  California ya taşınmışlar. Bu yüzden akıcı bir ingilizcesi var. V yayınlarında biz uluslar arası fanlar için çocukların dediklerini ingilizceye çeviriyor. Ayrıca kamera karşısında rahat olan tek üye, bunun nedeni de büyük ihtimal Kpop Stara -1. sezon- katılması. 

Youtube da  *yellowpostitman* kullanıcı adıyla bir hesabı var, oradan eski coverlarını dinleyebilirsiniz
.Aslında daha çok anlatılacak şey var da onun hakkında, o kadarını da grubu 
merak edip takibe alırsanız siz öğrenin :D


Grubun bass gitaristi, vokali ve ana rapcisi YOUNG K

O da kamera karşısında sessiz, çekingen biri ama ben bu sessizliği de yeni çıkış yapmış olmalarına veriyorum. 
Çok yönlü bir çocuk. Maşallah hem rapci hem vokal ki gruptaki herkes gibi onun da vokali ana vokal seviyesinde. 
Ayrıca o bir öğrenci. Üniversite öğrencisi, arada bir instagram paylaşımlarında bahsediyor da, ister ünlü ol ister olma dersler hep baş belasıdır bunu anladım paylaşımlarından. :D 

Baek A Yeon un *Shouldnt Have* şarkısında ona rapi ile eşlik ediyor. 93 Kore doğumlu ama daha sonra Kanada, Toronto ya taşınmışlar. Bundan dolayı onun da ingilizcesi iyi.

 Jae Kore de uyum sorunu yaşayınca çok yardımcı olmuş. 
3rd Degree/KMESS -youtube da cover yapan bir grup üyesiydi. Ha unutmadan diğer bir adı Brain Kang.


Grubun Synthsizer *bir çeşir org,piyano*dan ve vokalden sorumlu üyesi WONPIL

Sesi kendine özgün bir üye daha :D 
94lü, Dowoon gelmeden maknaeydi. Junhyeok ona Primeri diyormuş ve çocukların dediğine göre aegyosu -şirin hareketler- en fazla olan üyeymiş. Tabi biz bunu fazla göremiyoruz, göstermiyor bize :D 
Ayrıca gözleri şaşı. 
Çok sevimlidir ve şarkı söylerken kendinden geçer, transta gibidir :D
 O da şu anlık fazla konuşmuyor ama çekingen gibi de değil. 

GOT7 Jackson ile çok yakınlar. Hatta geçen yemeğe çıkmışlar orada Jackson ona *fanlarımı çalmayı bırak, ikimiz aynı şirketteyiz* demiş :D 

JYP* nin 2010 seçmelerini geçerek şirkete girmiş -5 yıl stajın ardından sonunda çıkış yaptı çocuk :D- 


Üyelerimiz de böyle işte. Haklarında aslında demek istediğim o kadar çok şey var ki post daha okunabilir olması için yazmıyorum :D

Birazda albümleri THE DAY hakkında konuşayım..

Ben tam 2 hafta -TAM 14 GÜN belki daha fazla- boyunca bu albüm dışında hiç bir şarkı dinlemedim. Hala daha albümü üst üste dinlerim. Beklentimi aşırı karşıladı, hatta beklentimi aştı da diyebilirim.

Albümün bütün şarkılarını çocuklar kendileri yazdılar -adeta oğullarıyla övünen bir anne edasıyla yazdım bunu- . Konsept de diğer gruplardan farklıydı.

MV geldiğinde bir an kendime gelemediğimi söylemem lazım. Kendime geldiğimde yatağımda yuvarlanıyordum -uzun süre çıkışlarını beklemiş biri olarak..ayrıca buraya yazdıklarım yaşadıklarımın çeyreği bile değil-. Çıkış şarkıları o kadar güzel ki..eğer çıkışları böyleyse CB nasıl olur kim bilir :D
-MV yi ilk izleyişimde acaba ne zaman CB yaparlar diye düşündüğüm gerçeği :D-

Çıkış şarkıları alın işte bu :

CONGRATULATION



Saolsunlar bu şarkıyla sonunda *congratulation* kelimesini düzgün telaffuz edebiliyorum :D
Şarkıyı alt yazılı dinlemenizi şiddetle öneririm, o zaman konsept farklılığından kastımı anlarsınız.

Ayrıca albümdeki Freely benim favori şarkım..Dinlerken ruh halim bozuk olsa bile beni neşelendiriyor. Onu da alt yazılı olarak şuraya bırakayım. Kesinlikle dinleyin ------>

FREELY


Ayrıcaa çoğu dinleyenin sevdiği -kpop dinlemeyen arkadaşlarım da sevdi- bu güzel şarkıya da bir bakın derim.

COLARS


Albümdeki diğer şarkıları da şiddetle öneririm. DAY6* i yakından tanımak ve takip etmek için de DAY6 TURKEY sayfasını beğenmeniz, orayı takip etmeniz yeter. Emin olun çok sıcak bir ortam var.

Yazıma bir kaç gif ve resime son vereyim. 

GÖRÜŞÜRÜZ :D

BİRLİKTE ÇOK GÜZEL GÖZÜKÜYORLAR :D


GÜZEL ŞAŞI GÖZLER..


BU ÇOCUK SAHNEYE ÇIKTIĞINDA BİR FARKLI OLUYOR YAA..


NE KADAR DA MAKNAE İLE İLGİLENEN BİR ABİ


ŞARKI SÖYLERKEN VE GİTAR ÇALARKEN CİDDEN HAVALI GÖRÜNÜYOR


BU FOTOĞRAFA BAKTIKÇA GÜLÜYORUM :D


NASIL DA TUTKULU SÖYLÜYOR ŞARKIYI

BUNU BURAYA KOYMAZSAM İÇİMDE KALIRDI VALLAHA 
-çıkış yapmadan önce katıldığı bir programdanmış sanırım gif araştırırken buldum dfghj-



BU GİFE BA-YIL-DIM


                    EDİT: Junhyeok gtuptan ayrıldı.










6 Kasım 2015 Cuma

SABAH OLDUĞUNDA



Bugün bir mim ile karşınızdayım. Bu mimi yukarıdaki şarkıyla okumanız önerilir. *cidden çok beğendiğim bir şarkıdır. One Ok Rock*ı bu şarkı ile tanıdım, rock müzik sevenlerin grubu da dinlemesini tavsiye ederim.-

Sevgili D.S.K bir mim yapmış ve bana da sen de yapmadıysan yap dedi. Ben de yapmadığım için yapmaya karar verdim ve bu yüzden bu yazıyı okuyorsunuz. Neyse,

Sevgili D.S.K nın yazısına *buradan* ulaşabilirsiniz.


Eveet mimin konusu sabah kalktığımızda ne yaparız, güne nasıl başlarız.

Ben de sevgili D.S.K gibi gece geç yatanlardanım. Tam yatayım diyorum aklıma bir şey geliyor böyle böyle erteliyorum yatmayı ve bir bakmışım saat 2*yi 3*ü bulmuş. Sabah da saat 5.45 de uyanırım ama yataktan kalmam çünkü 5.45 de çalan alarm kaldırma alarmı değil uyandırma alarmıdır benim için. Bu saatte uyanmamın nedeni de kendimi psikolojik olarak hazırlamak :D . 

Neyse uyandıktan sonra saat 6 da kalkarım,elimi yüzümü yıkarım, dişlerimi fırçalarım, üniformamı giyer, şalımı da yapar *ben kaçtııııııım* nidaları ile evden çıkarım. Ama kimse bu nidaları umursamaz çünkü hepsi mışıl mışıl uyuyor oluyor.

Saat 6.30 da -ki bu saatte hava hala karanlık- durağa gider 6.35 de de otobüse ilk binenler arasında olurum. Sonra da okul mokul işte :P

Mimi isteyenler yapsın öyle o yapsın bu yapsın demeyeceğim çünkü baya yaygın bir mimmiş.

Mim bu kadar fakat biz biraz daha sohbet edelim.
Yakında sınavlarım başlıyor -1 hafta sonra- ve sözel derslerde bir takım eksiklerim var.Sözel derslere çalışırken nasıl aklıma daha iyi girer diye size bir danışayım dedim. Özel bir çalışma tekniği olan var mı?

Ahh bugünlük bu kadar..
Başka bir yazımda görüşmek üzere^^

NOT: Şarkı bitene kadar kapamak yok :D